szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A szponzorokat tizedelő gazdasági válság sok csapatnak okoz nehézségeket, ám új szereplők és helyszínek is feltűnnek a Forma–1-ben.


Takarékossági intézkedéseken töri a fejét a versenysorozat gazdasági ügyeit kézben tartó Bernie Ecclestone, valamint szövetségese, a szabályok felett őrködő Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke, Max Mosley is. A csapatok tavaly alakult érdekvédelmi szövetségével együtt az idei kiadásokat – a szezon alatti tesztelés betiltásával és az aerodinamikai fejlesztések, illetve a motorcserék korlátozásával – már a felére csökkentették.

Mosley a múlt hónapban még tovább ment, amikor azt javasolta, jövőre 50 millió euróban szabják meg a csapatok költségvetésének felső határát: aki betartja, az a rendelkezésre álló pénzből szabadon fejleszthet, aki túllépi, arra technikai korlátozásokat szabnának. Kiút lehet a több bevétellel és új piacokkal kecsegtető közel-keleti és ázsiai versenyek számának az európaiak rovására történő növelése is. A tavalyi szingapúri éjszakai futam nagy sikert aratott, az idei, 17 futamos sorozatot a pénzt nem kímélve felépített abu-dzabi pályán zárják novemberben, 2010-ben aztán Dél-Korea, 2011-ben pedig India is csatlakozhat.

A TELJES CIKKET AZ E HETI HVG-BEN OLVASHATJÁK!
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!