szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár néhány hete úgy nézett ki, hogy egyben marad a Forma-1, az autógyártók exodusa nem ért véget. A BMW kiszállása felhívta a figyelmet az F1 jövőjét biztosító megállapodás gyenge pontjára.


A BMW vezetése ma hivatalosan megerősítette azt a sajtóértesülést, amely szerint a csapat kivonul a Forma-1-ből. A német autógyártó ezt az idényt még végigcsinálja, a 2009-es esztendő végén azonban búcsút int a száguldó cirkusznak. Így nyolc hónapon belül a sorozat két meghatározó szereplője is kiszállt: decemberben a Honda jelentette be visszavonulását, s a japán gyártó már az idén sem állt rajthoz.

A BMW nem a Honda

Bár néhány héttel ezelőtt eldőlt, hogy a Nemzetköz Automobil-szövetséggel (FIA) összecsapó autógyártók nem indítanak konkurens sorozatot, az F1 idei kálváriája ezzel nem ért véget. Azt követően, hogy a Honda decemberben búcsút intett a sorozatnak, ma az előző idény meglepetéscsapata, a BMW is bejelentette visszavonulását. A német gyártó döntése azért lehet meglepő, mert jóval eredményesebbek voltak, mint hét éves Forma-1-es pályafutása alatt mindössze egyetlen futamgyőzelmet szerző japán konkurensük. Igaz a mostani idény nem sikerült jól a Robert Kubica, Nick Heidfeld párost foglalkoztató teamnek, az előző két évben komoly sikereket értek el.

A BMW 2006-ban indított önálló csapatot a Sauber istálló megvásárlásával (beszállítóként, a William partnereként már korábban is jelen volt az F1-ben), s már a második évben ezüstérmet szereztek a konstruktőri pontversenyben (igaz csak a McLaren kizárásának köszönhetően). Tavaly a csapat Kanadában Robert Kubica révén megszerezte első – s nagyon úgy fest egyetlen – futamgyőzelmét, s amellett, hogy az év végén összetettben ismét harmadikak lettek, a lengyel sokáig az egyéni vb címért is versenyben volt.

A teljes cikket az ecoline.hu oldalon olvashatja el!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!