Button fizetése: "Nem költhetjük el azt a pénzt, ami még meg sincs!"

Nick Fry, a világbajnok BrawnGP egyik csapatfőnöke azt mondta, hogy lassan vége a Jenson Button körüli bérvitának. Egyben jelezte azt is, hogy ésszerű keretek között kell maradni, még ha a pilóta nem is kér sokat.

  • hvg.hu hvg.hu
Button fizetése:


Nick Fry, a BrawnGP egyik csapatfőnöke mindeddig nem nyilatkozott az egyre jobban kiéleződő bérüggyel kapcsolatban, miután azonban a Mercedes felvásárolta a BrawnGP-t, megtört a jég. A német gyár 75,1 százalékos részt vásárolt a 2009-es világbajnoki csapatban, ahol addig csak motorszállító volt, ezzel gyakorlatilag csapatot szerzett a Forma-1-ben. Miután megtörtént az eladás, aminek révén az istálló annyi pénzhez jutott, amely lehetővé teszi – vagy inkább garantálja – az elitben maradást, Fry sietett kijelenteni, hogy a pénzügyi helyzet kedvező alakulása ellenére nem terveznek mértéktelen költekezést, mint a „részeg tengerészek.”

Márpedig régóta folyik a bérvita Jenson Buttonnal, aki annak idején önként mondott le fizetése egy részéről, mikor a Honda kilépett az F1-ből, most pedig mindenképpen emelni kellene a fizetését. Fry szerint azonban, ha túlzottan megemelik a pilóta bérét, az ahhoz vezethet, hogy az alkalmazottak béréből kellene levonni valamennyit, vagy rosszabb esetben, meg kellene nyirbálni a 2010-es költségvetést, és mindent a világbajnoki fizetéshez igazítani.

Sikerkovácsok: Button és Brawn
© AP
A 2009-es évre Button 3,5 millió dollárt kapott, ennyire csökkentették le nyolcmillió fontos korábbi fizetését. A pilóta most sem szállt el, összesen 7 milliót kér, ami kevesebb, mint pl. Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso éves fizetésének a fele. „Ross és én azt szeretnénk, hogy Jenson a csapatnál maradjon – mondta Fry. – Ez a dolog most mindennel szemben prioritást élvez. Hosszú a mi közös történetünk, különösen Jensoné és az enyém. Nagyon lojálisak vagyunk egymással szemben, nyertünk egy világbajnoki címet és továbbra is együtt szeretnénk dolgozni.”

„De a jelenlegi körülmények között ésszerűen kell alakítanunk a fizetéseket. Az a tény, hogy a Mercedes mögénk állt, még nem ok arra, hogy mértéktelen költekezésekbe kezdjünk, mint a részeg tengerészek. Kevesebb pénzből kell megoldanunk dolgokat, mint sok másik csapatnak. A szponzoraink ezért szeretnek minket.”

A történet nem most kezdődött, hanem 2007-ben, mikor a Ferraritól távozó sikerkovács Ross Brawn, akit a Forma-1 jelenlegi legnagyobb zsenijének tartanak, szinte újjáélesztette és ezzel tulajdonképpen megmentette a Hondát. 2009-ben, a japánok kiválása után megmentette a csapatot, majd világbajnoki címet nyert. Ennek ellenére a mostani időszak pénzügyi szempontból nehéz mindenki számára.

„Nem költhetjük el azt a pénzt, ami még meg sincs – érvelt Fry. – Azt hiszem – és biztos vagyok benne, hogy Ross osztja a véleményem –, hogy olyan ajánlatot fogunk tenni Jensonnak, amilyet megengedhetünk magunknak a jelenlegi gazdasági helyzetben. Természetesen ez érezhetően nagyobb lesz, mint a jelenlegi fizetése és reméljük, elfogadja. A döntés az övé, meglátjuk, mennyit számít az együtt töltött idő és az egymás iránti lojalitás. Úgy gondolom, ez már nem a pénzről szól.”

A csapatfőnök ugyanakkor visszautasította azt a híresztelést, miszerint a Mercedes német összetételű csapatot szeretne építeni az istállóból, melyben Nico Rosberg ül az első számú pilótaülésben. Mint mondta, a gárda összeállítása nemzetközi marad, a nemzetiség nem számít.
Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.