szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Új Ferrari F10 az eddigi teszteken kiválóan teljesített, hiszen Valenciában az összes istálló között a legjobb eredményeket érte el. A csapat gyorsasága sokak szerint a motor elhelyezésének köszönhető.

A La Gazzetta dello Sport riportja szerint az F10 nyolchengeres motorja 3.5 fokos szögben meg van döntve, ez pedig számos spekulációra adott okot. Ezáltal ugyanis nemcsak szélesebb dupla diffúzorokat tudnak használni, de a kocsi súlypontja is megváltozott, ami az egyensúlyt változtatja meg. Stabilabbá teszi az autót, jobban tapad az aszfalthoz.

„A Ferrari nagyon érdekes technikai megoldást választott az F10-hez – nyilatkozta Aldo Costa, az olasz istálló technikai igazgatója. – A titkok nagy része az autó testében van elrejtve.” Nikolasz Tombazisz tervező szerint a diffúzor alapvető fontosságú. „Hogy minden előnyét kihasználjuk, megváltoztattuk az autó hátsó részét, így pedig lehetőségünk nyílt arra, hogy különböző alkatrészeket egységekbe építsünk. Az F10-ben a diffúzor sokkal nagyobb és hatékonyabb, mint tavaly.”

Bár az első tesztek után még nem szűrhető le komoly konklúzió, a most szerdán kezdődő gyakorlás Jerezben sok mindenre választ adhat. Többek között arra, hogy a Ferrari valóban gyorsabb-e a riválisoknál, és ha igen, mennyivel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!