szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bennfentes forrásból származó brit sajtóértesülés szerint 2013-ban másfél literes, turbós erőforrások válthatják fel az F1-ben jelenleg használt 2,4 literes motorokat.

Másfél literes, turbós erőforrások válthatják fel az F1-ben jelenleg használt 2,4 literes, atmoszférikus motorokat - erről zajlanak a tárgyalások a színfalak mögött a Pitpass internetes szakportál bennfentes forrásból származó értesülései szerint.

A szaklap "igen megbízható" informátora szerint az ötlet a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) származik, ugyanis az autósportokat is felügyelő testület szeretne még nagyobb hangsúlyt helyezni a környezetvédelemre. A tervezetben szereplő másfél literes, soros, négyhengers turbófeltöltős erőforrás feleannyi üzemanyagot fogyasztana, mint a jelenlegi 2,4 literes, V8-as atmoszférikus motorok, ráadásul a mutatókat tovább javítaná a jövőre várhatóan visszatérő energia-újrahasznosító rendszer, a KERS is.

"Számos lehetséges motorkonfigurációt vizsgálunk, de jelenleg érzékeny fázisban tartunk. A költségek miatt vannak, akik azt szeretnék, hogy maradjunk a jelenlegi egységek mellett, de az FIA mindenképpen technolgóiai változást szeretne" - idézi informátorát az internetes szaklap.

A teljes cikket az automenedzser.hu oldalon olvashatják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Az F1 mumusa a kerékanya

Ebben a szezonban már kétszer múlt a futam a kerékanyán: Ausztráliában Sebastian Vettel egy biztosnak tűnő győzelmet bukott el miatta, míg Malajziában Michael Schumacher kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet. A kerékanya csak látszólag tűnik egyszerű fémdarabnak.