szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fellebbezést nyújtott be a Mercedes istálló a monacói versenybíróság azon döntése ellen, amely szabálytalannak minősítette Michael Schumacher előzését Fernando Alonso ellen. Ross Brawn csapatfőnök hisz együttese igazában, de a pozitív elbírálás esélye minimális.

Megtámadja a Mercedes GP istálló azt az elmarasztaló döntést, amelyet a Monacói Nagydíj versenybírái - közöttük az 1996-os világbajnok Damon Hill - hoztak Michael Schumacher utolsó kanyaros előzésének ügyében.

Schumacher az utolsó körben, az utolsó biztonsági autós fázist követő újraindításnál az utolsó kanyarban egy jó kigyorsítással fosztotta meg a Ferrari versenyzőjét, Fernando Alonsót a 6. pozíciótól. A bírák utólag szabálytalannak minősítették a manővert és boxon áthajtós büntetéssel sújtották a németet, ami a szabályok szerint - mivel a futam után szabták ki - 20 másodperces időbüntetésre változik: így a hétszeres világbajnok a 12. helyre csúszott vissza.

Az ügy körülményei meglehetősen szövevényesek: a biztonsági autó Schumi előzése előtt távozott a pályáról és Charlie Whiting versenyigazgató megadta a "biztonsági autó ebben a körben bejön" jelzést, amivel a párhuzamosan a zászló- és fényjelzések zöldre váltottak, szabad utat engedve az előzési manővereknek is. Ezzel szemben a stewardok többórás tanácskozás után a Sportszabályzat 40.13-as passzusára hivatkozva meszelték el a veterán: ez kimondja, hogy amennyiben a futam biztonsági autó mögött fejeződik be, akkor (a safety car) az utolsó kör végén hajt be a boxutcába és a mezőnynek előzések nélkül kell befejeznie a futamot.

Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke így érvelt: "Hiszünk benne, hogy a pályán zöld jelzés volt érvényben és a futam nem biztonsági autó mögött fejeződött be, amikor 40.13-as cikkely releváns lenne. A biztonsági autós fázis okát megszüntették és az FIA már a 78. kör elején megadta a "biztonsági autó ebben a körben bejön" jelzést, amivel a versenyirányítás tisztának minősítette a pályát. Ezt tovább erősítette az is, hogy a pályabírók zöld zászlókat lengettek és a fények is töldre váltottak az első biztonsági autós vonal után. Korábban, például tavaly Melbourne-ben megtartották a sárga zászlós jelzést, amikor biztonsági autó mögött fejeződött be a futam. Az utolsó körben azt mondtuk versenyzőinknek, hogy versenyezhetnek, Michael így előzte meg Fernandót."

Azzal vélhetően Brawn is tisztában van, hogy a fellebbezés pozitív elbírálásának minimális a valószínűsége, mégpedig a büntetés típusa miatt. Boxon áthajtós büntetés ellen ugyanis akkor sem lehet fellebbezni, ha azt utólag foganatosítják: példa erre Lewis Hamilton 2008-as belgiumi esete, amikor a McLaren próbálkozott ugyan fellebbezéssel egy szabálytalannak minősített előzésért kapott 25 másodperces időbüntetés ellen, de az FIA formai okokra hivatkozva elutasította azt. Igaz, Brawn pontosította, hogy nem a büntetés, hanem a "stewardok döntése" ellen fellebbeznek.

"A mai versenyem a bírák döntése nélkül egészen jó lett volna" - mondta a futam után Schumacher - "A rajt érdekes volt, minden a tervek szerint alakult. Sikerült jól elhúznom, de aztán beragadtam Rubens Barrichello mögé. Vártam a lehetőségre, hogy megelőzzem és a csapat brilliánsan játszott, a srácok fantasztikus munkájának köszönhetően a boxkiállás után elé kerültem. Kiábrándító, hogy a végén visszasoroltak a 12. pozícióba, így teljes mértékben megértem, hogy fellebbezünk a döntés ellen."

Nico Rosberg - a dolgok jelenlegi állása szerint - a Mercedes egyetlen pontszerzője Monte-Carlóban, de a 7. helyezés inkább csalódás, mint öröm a német szupertandem ifjabb tagja számára.

"Nagyon komoly elvárásaim voltak ezzel a hétvégével kapcsolatban, így csalódás számomra, hogy csak a hetedik helyen végeztem. Fontos volt, hogy megmutassuk versenyképességünket és szerezünk néhány pontot. Ez sikerült ois, így szeretnék köszönetet mondani a csapatnak azért, hogy kemény munkájuknak köszönhetően idén eddig a legjobb autót kaptam tőlük" - fogalmazott Rosberg.

Hat futam után Rosberg 56 ponttal az 5., míg Schumi 22 egységgel a 9. pozíciót foglalja el az egyéni vb-tabellán. 78 pontjával a Mercedes 4. a konstruktőrök között a listavezető Red Bull, valamint a Ferrari és a McLaren mögött.

Forrás: automenedzser.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Rosberg: nem Schumira szabták az új fejlesztéseket

Noha barcelonai produkciója alapján nehéz elhinni, Nico Rosberg állítja: az évad első európai futamán bevetett új fejlesztéseket nem csapat- és honfitársára, Michael Schumacherre szabta a Mercedes GP istálló. Ezen a hétvégén a rövidebb tengelytávú Ezüstnyilat vetik be, ami nem aggasztja a hétszeres világbajnok veteránt.