szerző:
Vincze Szabolcs
Tetszett a cikk?

Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál versenyzője nyerte a 25. Magyar Nagydíjat, miután egy félresikerült csapatakció és egy ezért kapott büntetés miatt csapattársa, Sebastian Vettel elé került. Amatőr hibákból fakadó boxutcai káosz színesítette a futamot.

„A Magyar Futam hetven százalékban a rajtnál fog eldőlni” – nyilatkozta Fernando Alonso (Ferrari) a futam előtt, és komolyan is vette saját jóslatát. A harmadik helyről rajtoló spanyol versenyző az első kanyar előtt megelőzte a rajtrácsról előtte induló Mark Webbert (Red Bull Racing) és megpróbált az élről rajtoló Sebastian Vettel elé kerülni.

Ez azonban lehetetlennek bizonyult, ráadásul a két Red Bull remekül igyekezett védeni egymást. Az első pár kör után az időmérőn csalódást okozó két pilóta csapatrádión panaszkodott az autójára: Jenson Button a gumikkal, Michael Schumacher pedig a fékekkel volt elégedetlen. Előbbi a borzalmasra sikeredett rajt után a 15. körben be is jött kerékcserére.

Ugyanekkor a biztonsági autónak ki kellett mennie egy Vitantonio Liuzzi autójáról letört szárnydarab miatt, ami a 11-es kanyarban feküdt a pálya közepén. Az élen autózó Vettel előnye így egy csapásra elolvadt. Csapata az utolsó utáni pillanatban rászólt rádión, hogy azonnal jöjjön be a boxba, a német pedig a rázókövön keresztül áthúzta autóját a pályáról.

Közvetlenül a rajt után
MTI

Másodpercek alatt káosz keletkezett a boxban. Többen is kijöttek kerékcserére, az érkező Adrian Sutil (Force India) összecsattant az éppen induló Robert Kubicával (Renault), közben Nico Rosberg (Mercedes GP) autójára rosszul tekertek fel egy csavart a jobb hátsó kerékre, ami le is esett és nagy sebességgel begurult a szerelők közé. Ott pattogni kezdett, az egyik szerelő az utolsó pillanatban ugrott el a száguldó kerék elől, de egy, a Williams csapatánál dolgozó kollégáját eltalálta, őt mentővel kórházba szállították.

Pár körrel később kiderült, hogy mindezért a francia Renault csapatát büntették meg. A boxutcai zavart az ő figyelmetlenségük okozta, bár Robert Kubica nem sokkal ezután feladta a versenyt. Az egész kavalkád nagy nyertese a Red Bullos Mark Webber volt, aki nem jött ki kerékcserére, így az élre került, majd csapattársa, Sebastian Vettel érthetetlen okokból elbóbiskolt a safety car mögött és így feltartotta az őket üldöző Fernando Alonsót.

A szervezőbizottság azonban nem hitt a véletlenekben, hiszen tulajdonképpen Vettel a spanyol rivális feltartásával Webber előnyét igyekezett növelni. Kivizsgálta az esetet és boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtotta a 23 éves németet. A 25. körben a brit Lewis Hamilton (McLaren), a világbajnoki éllovas autója felmondta a szolgálatot, ez pedig szinte garantálta a világbajnoki élboly megváltozását.

Itt még Sebastian Vettel az élen
MTI

Vettel kézjelekkel és rádión is jelezte, hogy fogalma sincs, miért kapta a büntetést, ami azt jelenti, hogy a Red Bull Racing vagy kapitális, amatőr szerevezési hibát követett el a biztonsági autó pályára küldésénél, hiszen tudhatta, hogy Vettel akciójáért büntetést kap, vagy pedig színészkedéssel próbálta meggyőzni ártatlanságáról a bizottságot.

Webber előnye az élen csak nőtt, ugyanakkor a második helyen autózó Alonso olyan lassú volt, hogy a büntetés miatt mögé került Vettel a negyvenedik körre feljött rá. Ezután kicsit lenyugodtak a kedélyek, átmeneti időre a borzalmas időmérőt produkáló hétszeres világbajnok Michael Schumacher (Mercedes GP) is pontszerző helyre jött fel.

Vettel folyamatosan rohamozta Fernando Alonsót, de eltekintve attól, hogy a Hungaroringen amúgy is kevés helyen lehet csak előzni, kissé indiszponáltnak tűnt, a kanyaroknál például rendre elvesztette a kontrollt az autó fölött, így nem tudott tiszta támadó pozícióba kerülni a spanyollal szemben, hiába volt végig fél másodpercre riválisától.

A futam leghosszabb csatája: elöl Alonso, mögötte Vettel
MTI

Tíz körrel a verseny vége előtt Mark Webber simán lekörözte Schumachert, majd körökön át tartó nagy harc után az egykori Ferraris csapattárs, a Williamsszel érkező Rubens Barrichello vette át tőle a tizedik pozíciót, az utolsó pontszerző helyet.

Ez nem volt sima, ugyanis a 66. körben a 41 éves német hajszál híján a falhoz szorította Barrichellót a célegyenes végén, csak centiken múlt, hogy a brazil nem kenődött fel a falra. A szervezőbizottság azonnal vizsgálni kezdte az esetet.

Sovány vigasz Sebastian Vettelnek, hogy ő futotta a verseny leggyorsabb körét, amit végül óriási előnnyel csapattársa, Mark Webber nyert, Alonso pedig Vettel minden támadását kivédekezte, így második helyre hozta be a Ferrarit.

Vettel a verseny után büntetésével kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy egy pillanatra megszakadt a rádiós kapcsolat közte és a csapat között, miközben ő feszülten várt az újabb utasításokra. Mivel erősen koncentrált, kicsit elaludt és későn reagált a behajtásnál. Verseny közben azért gesztikulált olyan hevesen, mert egyáltalán nem értette, miért kell áthajtania a boxutcán, csak a leintés után magyarázták el neki.

FORMA-1, 2010-ES MAGYAR NAGYDÍJ, HUNGARORING, 70 KÖR

A FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

  1. Mark Webber (ausztrál, Red Bull Racing) 1:41:05.571

  2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) + 17,821 mp

  3. Sebastian Vettel (német, Red Bull Racing) + 19,252 mp

  4. Felipe Massa (brazil, Ferrari) + 27,474 mp

  5. Vitalij Petrov (orosz, Renault) + 1:13.192 p

  6. Nico Hülkenberg (német, Williams) + 1:16.723 p

  7. Pedro De La Rosa (spanyol, BMW Sauber Ferrari) + 1 kör

  8. Jenson Button (brit, McLaren) + 1 kör

  9. Kobajasi Kamui (japán, BMW Sauber Ferrari) + 1 kör

  10. Rubens Barrichello (brazil, Williams) + 1 kör

  11. Michael Schumacher (német, Mercedes GP) + 1 kör

  12. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) + 1 kör

  13. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) + 1 kör

  14. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) + 3 kör

  15. Jarno Trulli (olasz, Lotus) + 3 kör

  16. Timo Glock (német, Virgin Racing) + 3 kör

  17. Bruno Senna (brazil, Hispania Racing Team) + 3 kör

  18. Lucas Di Grassi (brazil, Virgin Racing) + 4 kör

  19. Jamamoto Szakon (japán, Hispania Racing Team) + 4 kör

 

Nem értek célba:

  20. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 25. kör

  21. Robert Kubica (lengyel, Renault) 25. kör

  22. Nico Rosberg (német, Mercedes GP) 17. kör

  23. Adrian Sutil (német, Force India) 17. kör

  24. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 2. kör

 

Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (német, Red Bull Racing) 1:22,362 p

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Schumacher: taktikai húzás áll a gyengébb szereplés hátterében

Michael Schumacher, a Mercedes GP hétszeres világbajnoka csúnyán leszerepelt a Magyar Nagydíj időmérő edzésén is, de állítása szerint a 14. rajthely hátterében egy taktikai húzás áll. A német abban reménykedik, hogy az Ezüstnyíl beállításai a versenyen kifizetődőek lesznek.

MTI Sport

Megbüntették Alonsót a Magyar Nagydíj versenybírói

A Forma-1-es Magyar Nagydíj versenybírói 1200 eurós pénzbüntetés megfizetésére kötelezték Fernando Alonsót, a Ferrari spanyol pilótáját, miután pénteken a megengedettnél gyorsabban hajtott a boxutcában.

MTI Sport

Magyar Nagydíj: Vettel rajtol az élről

Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája rajtolhat az első helyről a vasárnapi Forma-1-es Magyar Nagydíjon, miután szombaton megnyerte az időmérő edzést.