szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ferrari csak most úszta meg a csapatutasításokkal kapcsolatos vizsgálatot, de van itt más. Mivel már felhasználták a szezononként megengedett nyolc motorcserét, minden egyes újabb váltásnál büntetésre számíthatnak.

Egy Forma-1-es autó összesen nyolc motort használhat az idény során, ezen felül minden csere tíz rajthelyes büntetést von maga után. Mivel már csak öt futam van hátra a 2010-es szezonból, lassan minden istálló a megengedhető motorcsere végére ér.

Idén a legmegbízhatóbb motorszállítónak eddig a Renault számított, hiszen gyári csapatának két pilótája, a lengyel Robert Kubica és az orosz Vitalij Petrov csak hat-hat V8-as motort használt el az eddigi 14 futamon. Rajtuk kívül csak az ausztrál Mark Webber (Red Bull Racing, Renault motor) és a brazil Rubens Barrichello (Williams csapat, Cosworth motor) rendelkezik ilyen mutatóval.

A skála másik végén a még mindig a világbajnoki címre hajtó olasz Ferrari tartózkodik. A maranellói istállónal már mind a spanyol Fernando Alonso, mind a brazil Felipe Massa felhasználta a megengedett nyolc cserelehetőséget, így innentől kezdve minden egyes hibánál vagy a motort kell átépíteniük, vagy büntetésre számíthatnak.

Az eddigi szezonban egyedül Pedro De La Rosa (Sauber, Ferrari motor) autójában kellett a szabályok szerinti megengedett nyolc alkalomnál többször, összesen kilencszer motort kicserélni, amiért ő már meg is kapta az előírt, tíz rajthelyes büntetését. De La Rosán ugyanakkor már nincs semmilyen nyomás, a Szingapúri Nagydíj előtt ugyanis lecserélték a tapasztalt Nick Heidfeldre. A német azonban a lehetőség mellett a felelősséget is örökölte a spanyoltól, hiszen mindenki azt várja tőle, hogy hiba nélkül abszolválja a hátralévő öt futamot.

A cikkben eddig nem említett pilóták mindegyikének rendelkezésére áll még egy utolsó motorcsere a hátralévő futamokra, mely nem von maga után büntetést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!