szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Forma-1-es pilóták többsége pozitívan nyilatkozott az új Pirelli-gumikról, de abban egyetértenek, hogy van még mit fejleszteni rajta.

A nyár óta tudatosan fejlesztő Pirelli a következő szezontól átveszi a Bridgestone szerepét a Forma-1-ben, és az egyedüli gumibeszállító lesz. A munka egyelőre szünetel, de nem áll meg. A tél után, 2011 február elejétől március közepéig folytatódnak a tesztek.

A pilóták véleménye eltérő az új szettről, de senki sem elégedetlen. Sőt, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher kifejezetten derűlátó a következő idényre nézve. A német elmondta, az új gumikkal jobban érzi az autó egyensúlyát, mint az elmúlt szezonban.

„Eddig a 2010-es autót használtuk a teszteknél, de nyilván mindent azért teszünk, hogy kiderüljön, hogyan passzol a 2011-es vázhoz - mondta Schumacher, aki szombaton használhatta először az új gumikat. – Ezek persze nem a végső gumik, de amiket teszteltem, az idei Bridgestone-nál jobban fekszenek az én vezetési stílusomnak. Főleg elöl.”

„A hétvégi tapasztalatok alapján úgy látszik, maga szerkezet jó, de a gumi összetételén még változtatnunk kell – mondta Paul Hembrey, a Pirelli sportigazgatója. – A pilóták különösen az elülső gumikkal voltak elégedettek, mondjuk ezeken is dolgoztunk a legtöbbet.”

Michael Schumacher a 2010-es Mercedesben
AP

Azonban nem mindenki volt olyan derűlátó, mint Schumacher. „Ugyanolyan érzés, mint amikor Michelin-ről váltottunk Bridgstone-ra - mondta Robert Kubica, a Renault versenyzője. - Úgy kell alakítani a kocsi minden felszerelését, hogy többé-kevésbé megfeleljen a gumi követelményeinek.”

A lengyel szerint sok a változtatás ahhoz képest, hogy milyen kevés idő áll rendelkezésükre tesztelni. "Nem a minőség miatt aggódom, bár a kopással azért vannak gondok, sokkal inkább amiatt, hogy szerintem ezek a gumik még sokat fognak változni a következő szezon kezdetéig."

Sébastien Buemi, a Toro Rosso svájci pilótája szerint az új gumi több fontos tulajdonsága is eltér a Bridgestone-okétól. „Későn és keményen is lehet fékezni, gázadás közben pedig kicsi a súrlódás. A hosszú szakaszoknál a lágy gumik kevésbé kopnak, mint a kemények. Szerintem valamit elhibáztak, bár már azt nyilatkozták, hogy változtattak rajta. Az elülső gumik viszont nagyon jók.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Alonso bemutatott Petrovnak, de már megbánta – videó

Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája a hétvégén akár világbajnoki címet is ünnepelhetett volna. Hogy mégsem tette, abban óriási szerepe volt az előtte autózó orosz Vitalij Petrov (Renault) kitartásának. Alonso ezt a középső ujjának felmutatásával köszönte meg.

hvg.hu Sport

Mennyibe kerül egy Forma-1-es versenyzői állás?

Továbbra is vagyonokat kell fizetnie annak, aki nem valamelyik jól menő Forma-1-es istállónál kíván versenyzői álláshoz jutni. Ezt megerősítik azok a számok is, amelyek mostanában szivárogtak ki a sereghajtó Hispania istálló elvárásaival kapcsolatban - írja az automenedzser.hu.