szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a magyar csapat viszonylag hamar elbúcsúzott a 2011-es Africa Eco Race küzdelmeitől, a tereprali-viadalon a kamionos kategória címvédőjeként induló egység így is kitett magáért – mondta a futam sportigazgatója, René Metge az automenedzser.hu-nak.

A szakág emblematikus alakja nagyra értékeli, hogy a Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő alkotta egylet az asszisztencia-stáb tagjainak segítségével kivágta magát az első híd törését követő lehetetlen helyzetből, s egyúttal leszögezte: a dunaszentbenedeki csapat mostanára a terepralizás világának egyik legjobb kamionos együttesévé vált.

Versenyigazgatóként mit gondol a Qualisport kamionjának incidenséről?

René Metge: Hatalmas repülést úsztak meg, de szerencsére nem borult fel a kamion és nem esett baja a versenyzőhármasnak. Ilyen a versenyzés, egy ilyen eset mindig benne van a pakliban. Tudom, hogy Kovács Miklós és a csapat nem rágódik a történteken, inkább máris a jövőre összpontosítanak.

A versenykamion 51 órán át rostokolt a sivatagban az első híd törése miatt, ami nem túl gyakori jelenség. Bár a helyzet kilátástalannak tűnt, a csapat megoldotta a problémát, és újra csatlakoztak a mezőnyhöz.

René Metge: Nagyra értékeljük a Qualisport legénységének mentalitását, hiszen idén is tanúbizonyságot tettek arról, hogy milyen küzdőszellem jellemzi a csapatot. Kint ragadtak a sivatagban egy probléma miatt, de nem fordultak vissza. A lehetetlen körülmények ellenére megjavították a kamiont és átszáguldva Marokkón visszatértek az Africa Eco Race táborába. Ezzel óriási fegyvertényt vittek véghez és kitűnően demonstrálták a versenyünk szellemiségét: az összetartást, a küzdeni tudást és a műszaki hozzáértést. Példaértékű az, amit csináltak.

Ön szerint mit jelent a kamionos kategória címvédőjének korai kiesése a verseny hátralevő részére nézve?

René Metge: Jómagam arra számítottam, hogy idén az Africa Eco Race-en a kamionos kategória csatája érdekesebb lesz az autósok versenyénél. Csalódott vagyok amiatt, hogy épp a címvédő búcsúzott ilyen korán. Biztos vagyok benne, hogy a Kovács-Czeglédi-Tóth trió hatalmas harcot vívott volna Tomas Tomecek és Elisabete Jacinto alakulatával. Miklósék rendkívül látványos versenyzést produkálnak, így nagyon hiányoznak, nem csak nekem, hanem mindenki másnak is.

Korábban autóversenyzőként Ön számos sikert ért el és sok dolgot látott, tapasztalt. Az Africa Eco Race versenyigazgatójaként Kovács Miklóst és csapatát is évről évre figyelemmel kíséri. Mit gondol a Qualisport fejlődéséről?

René Metge: Nem is lehet kérdéses, hogy vezetői szempontból Miklós hatalmas fejlődésen ment keresztül az első  Africa Eco Race óta. Tavaly győzött, és azóta is rendszeresen bizonyítja, hogy jelenleg a világ egyik legjobban fejlődő sivatagi kamionversenyzője. Czeglédi Péter, a csapat navigátora sem ismer lehetetlent és egyértelmű, hogy évről évre sokat fejlődik a Scania versenykamion is, ami Tóth Tamás kiváló munkájának köszönhető. Annyit mondhatok, hogy minden dicséretet megérdemelnek, a magyar tereprali-rajongók büszkék lehetnek a csapatra.

Az előző két versenyhez képest az Africa Eco Race mezőnye idén jóval népesebb. Elégedett a növekedés mértékével?

René Metge: Természetesen nagyon örülünk annak, hogy egyre többen választják ezt a futamot és egyre népesebb az indulók tábora. Évről évre többen ismerik fel, hogy ez egy igazi, kemény verseny, de más légkör jellemzi, mint a többi sivatagi tereprali-futamot. Mi nem akarunk a második Dakar-rali lenni, mert ez az Africa Eco Race, ahol mindenkinek van lehetősége bizonyítani.

Forrás: automenedzser.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!