szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokak szerint a valaha volt legeredményesebb Forma-1 versenyző, Michael Schumacher csak a saját szobrát rombolta le azzal, hogy 40 éves kora után tavaly visszatért a száguldó cirkuszba. Az idei első olyan hivatalos teszten, ahol szinte a teljes mezőny megjelent a német rácáfolt a kétkedőkre.

A hétszeres világbajnok az új Mercedes ülésében a kétnapos spanyolországi tesz legjobb idejét autózta a jerezi versenypályán. Az 1:20:352 másodperces köridőt csak a Ferrarit kormányzó Felipe Massa tudta megközelíteni. Sokat elmond Schumacher idejéről, hogy csapattársára több mint három és fél másodpercet vert. Nem érdemes természetesen a mostani eredményekből végletes következtetéseket levonni, hiszen nem vett részt a teszten például az uralkodó világbajnok Sebastian Vettel és tavalyi legnagyobb vetélytársa Fernando Alonso sem.

Michael Schumacher előre néz. Neki áll a zászló?
AP

Az viszont Jerez de la Fronterában kiderült, hogy az idei világbajnoki sorozat még a tavalyinál is sokkal nagyobb vetélkedést hozhat, és a rajt előtt majd fél tucat istálló reménykedhet abban, hogy a végelszámolásnál a dobogó valamelyik fokán állhat valamelyik pilótája vagy maga a csapat. A tavalyi győztes Red Bull Renault mellett, a Ferrari, a McLaren-Mercedes, a Mercedes és a Renault biztosan versenyképes lesz (ha megtalálják a balesetet szenvedő Robert Kubica megfelelő helyettesét, aki a hírek szerint Kimi Räikkönen lehet). De Jerezben nagyon jól futott a Sauber és a Toro Rosso is.

Hivatalos teszt, Jerez de la Frontera

Első nap
1. Felipe Massa – Ferrari, 1:20.709
2. Sergio Perez – Sauber, 1:21.483
3. Mark Webber – Red Bull, 1:21.522
4. Daniel Ricciardo – Toro Rosso, 1:21.755
5. Lewis Hamilton – McLaren, 1:21.914
6. Jaime Alguersuari – Toro Rosso, 1:22.689
7. Adrian Sutil – Force India, 1:23.472
8. Vitaly Petrov – Renault, 1:23.504
9. Nico Rosberg – Mercedes GP, 1:23.963
10. Jarno Trulli – Lotus, 1:24.458
11. Timo Glock – Virgin, 1:25.086
12. Pastor Maldonado – Williams, 1:34.968

Második nap
1. Michael Schumacher – Mercedes, 1:20.352 másodperc
2. Felipe Massa – Ferrari, 1:20.413
3. Jenson Button –McLaren-Mercedes, 1:21.009
4. Jaime Alguersuari – Toro Rosso-Ferrari, 1:21.214
5. Mark Webber – Red Bull-Renault, 1:21.613
6. Adrian Sutil –Force India-Mercedes, 1:21.780
7. Sergio Perez – Sauber-Ferrari, 1:21.857
8. Timo Glock – Virgin-Cosworth, 1:22.208
9. Vitaly Petrov – Renault, 1:22.493

Új szabályok. A 62-ik forma-1-es szezon március 13-án rajtol el Szahírban a Bahreini Nagydíjjal. Az új szezon hoz pár változást, amely befolyással lehet a bajnokság végkimenetelére is.

Nem engedélyezik az úgynevezett F-csatorna használatát, amellyel a pilóta közvetlenül is befolyásolhatta az autó aerodinamikai jellemzőit. Megtiltják a nagyobb leszorító (tulajdonképpen az autót nagyon hatékonyan az aszfaltra szívó) erőt eredményező dupla diffúzor alkalmazását. Visszatér ugyanakkor a kocsik kinetikus energiáját elraktározó és gyorsításkor plusz erőt szolgáltató KERS (emiatt a megengedett minimális tömege 640 kg-ra növelik). Most mutatkozik be a sokak által komoly veszélyforrásként értékelt állítható hátsó szárny. A pilóta a légterelő-lapok menet közbeni mozgatásával változtathat a leszorító erőn. Így az egyenesekben kisebb szögre állítva nagyobb végsebességet, a kanyarokban nagyobb szögre állítva nagyobb kanyarsebességet érhetnek el. A félelem abból fakad, hogy a rendszer meghibásodása esetén irányíthatatlanná válhat a versenyautó, ami szörnyű baleseteket árnyai vetíti előre a kétkedők szerint.

Visszatér a Forma-1 egyik régi gumiszállítója, az Pirelli azután, hogy az eddigi
gumiscég, a japán Bridgestone kiszállt a versenysorozatból. Sokan úgy gondolják, hogy Michael Schumacher sikereinek egyik fontos eleme éppen a „feketemágia” olasz mestereinek megjelenése lehet. A német versenyző agresszív stílusának ugyanis a japánok lágy gumii nem kedveztek. Az olaszok azonban állítóleg olyan keverékeket mutattak be, amelyek Schumi minden igényének megfelel.

Nem csak új gyártó, hanem új gumihasználati szabályok is érkeznek. A pénteki szabadedzéseken három száraz pályára való garnitúrát használhatnak a versenyzők, a versenyhétvége fennmaradó idejében pedig nyolc további gumigarnitúrát vehetnek igénybe. Az nem változott, hogy a megjelölt mindkét gumikeveréket használni kell. A különböző gumikeverékeket idén már nem kettő, hanem négy különböző színnel jelölik meg. A Pirelli ugyan négyféle keveréket fog gyártani, de ezek közül csak kettőt választ ki, amelyek a mérnökei szerint a legalkalmasabbak az adott hétvégére. A négyféle gumit négy a köpenyek vállára festett csíkkal jelölik. Szárazgumik: szuperlágy – piros; lágy – fehér; közepes – kék; kemény – sárga. Vizesgumik: esőgumi – sárga; intermediate – piros.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Sport

Kubica nem emlékszik a történtekre

Robert Kubica nem emlékszik vasárnapi ralibalesetére - ez derül ki abból az interjúból, amelyet a La Gazzetta dello Sport című olasz lap pénteki száma közöl a Renault Forma-1-es csapat lengyel pilótájával, aki kijelentette: mindent elkövet azért, hogy már idén visszatérhessen.

hvg.hu Napi merítés

Forma-1: tőzsdére megy a Williams

A Forma-1 világában elsőként a tulajdonosok tőzsdére viszik a Williams istállót. A részvényeknek közel 30 százaléka kerül nyilvános értékesítésre, de Sir Frank Williams, a csapat főnöke megtartja a többségi irányítást - olvasható a Sportsmarketing.hu oldalon.

MTI Sport

Kubica már mozgatja a kezét

Orvosai szerint továbbra is szépen gyógyul a vasárnap súlyos ralibalesetet szenvedett Robert Kubica, a Forma-1-es Lotus-Renault lengyel pilótája, akire további műtétek várnak.

MTI Sport

Kubica elhagyta az intenzív osztályt

Az intenzív osztályról a traumatológiára szállították csütörtökön Robert Kubicát, a Forma-1-es Lotus-Renault istálló lengyel pilótáját, aki múlt vasárnap egy olaszországi raliversenyen szenvedett súlyos balesetet.

hvg.hu Napi merítés

Bemutatták a Force India és a Hispania versenyautóit

A Force India és a HRT is leleplezte autóját, igaz utóbbi csak számítógépes fotókat mutatott be, és mivel jelezték, hogy a jerezi teszteken sem tudnak részt venni, úgy néz ki komoly a lemaradás. A tavalyi évben egy héttel a Bahreini Nagydíj előtt álltak elő autójukkal - olvasható az F1 blogon.