A hétszeres világbajnok az új Mercedes ülésében a kétnapos spanyolországi tesz legjobb idejét autózta a jerezi versenypályán. Az 1:20:352 másodperces köridőt csak a Ferrarit kormányzó Felipe Massa tudta megközelíteni. Sokat elmond Schumacher idejéről, hogy csapattársára több mint három és fél másodpercet vert. Nem érdemes természetesen a mostani eredményekből végletes következtetéseket levonni, hiszen nem vett részt a teszten például az uralkodó világbajnok Sebastian Vettel és tavalyi legnagyobb vetélytársa Fernando Alonso sem.

Michael Schumacher előre néz. Neki áll a zászló?
AP
Az viszont Jerez de la Fronterában kiderült, hogy az idei világbajnoki sorozat még a tavalyinál is sokkal nagyobb vetélkedést hozhat, és a rajt előtt majd fél tucat istálló reménykedhet abban, hogy a végelszámolásnál a dobogó valamelyik fokán állhat valamelyik pilótája vagy maga a csapat. A tavalyi győztes Red Bull Renault mellett, a Ferrari, a McLaren-Mercedes, a Mercedes és a Renault biztosan versenyképes lesz (ha megtalálják a balesetet szenvedő Robert Kubica megfelelő helyettesét, aki a hírek szerint Kimi Räikkönen lehet). De Jerezben nagyon jól futott a Sauber és a Toro Rosso is.
Hivatalos teszt, Jerez de la Frontera Első nap 1. Felipe Massa – Ferrari, 1:20.709 2. Sergio Perez – Sauber, 1:21.483 3. Mark Webber – Red Bull, 1:21.522 4. Daniel Ricciardo – Toro Rosso, 1:21.755 5. Lewis Hamilton – McLaren, 1:21.914 6. Jaime Alguersuari – Toro Rosso, 1:22.689 7. Adrian Sutil – Force India, 1:23.472 8. Vitaly Petrov – Renault, 1:23.504 9. Nico Rosberg – Mercedes GP, 1:23.963 10. Jarno Trulli – Lotus, 1:24.458 11. Timo Glock – Virgin, 1:25.086 12. Pastor Maldonado – Williams, 1:34.968 Második nap 1. Michael Schumacher – Mercedes, 1:20.352 másodperc 2. Felipe Massa – Ferrari, 1:20.413 3. Jenson Button –McLaren-Mercedes, 1:21.009 4. Jaime Alguersuari – Toro Rosso-Ferrari, 1:21.214 5. Mark Webber – Red Bull-Renault, 1:21.613 6. Adrian Sutil –Force India-Mercedes, 1:21.780 7. Sergio Perez – Sauber-Ferrari, 1:21.857 8. Timo Glock – Virgin-Cosworth, 1:22.208 9. Vitaly Petrov – Renault, 1:22.493 |
Új szabályok. A 62-ik forma-1-es szezon március 13-án rajtol el Szahírban a Bahreini Nagydíjjal. Az új szezon hoz pár változást, amely befolyással lehet a bajnokság végkimenetelére is.
Nem engedélyezik az úgynevezett F-csatorna használatát, amellyel a pilóta közvetlenül is befolyásolhatta az autó aerodinamikai jellemzőit. Megtiltják a nagyobb leszorító (tulajdonképpen az autót nagyon hatékonyan az aszfaltra szívó) erőt eredményező dupla diffúzor alkalmazását. Visszatér ugyanakkor a kocsik kinetikus energiáját elraktározó és gyorsításkor plusz erőt szolgáltató KERS (emiatt a megengedett minimális tömege 640 kg-ra növelik). Most mutatkozik be a sokak által komoly veszélyforrásként értékelt állítható hátsó szárny. A pilóta a légterelő-lapok menet közbeni mozgatásával változtathat a leszorító erőn. Így az egyenesekben kisebb szögre állítva nagyobb végsebességet, a kanyarokban nagyobb szögre állítva nagyobb kanyarsebességet érhetnek el. A félelem abból fakad, hogy a rendszer meghibásodása esetén irányíthatatlanná válhat a versenyautó, ami szörnyű baleseteket árnyai vetíti előre a kétkedők szerint.
Visszatér a Forma-1 egyik régi gumiszállítója, az Pirelli azután, hogy az eddigi
gumiscég, a japán Bridgestone kiszállt a versenysorozatból. Sokan úgy gondolják, hogy Michael Schumacher sikereinek egyik fontos eleme éppen a „feketemágia” olasz mestereinek megjelenése lehet. A német versenyző agresszív stílusának ugyanis a japánok lágy gumii nem kedveztek. Az olaszok azonban állítóleg olyan keverékeket mutattak be, amelyek Schumi minden igényének megfelel.
Nem csak új gyártó, hanem új gumihasználati szabályok is érkeznek. A pénteki szabadedzéseken három száraz pályára való garnitúrát használhatnak a versenyzők, a versenyhétvége fennmaradó idejében pedig nyolc további gumigarnitúrát vehetnek igénybe. Az nem változott, hogy a megjelölt mindkét gumikeveréket használni kell. A különböző gumikeverékeket idén már nem kettő, hanem négy különböző színnel jelölik meg. A Pirelli ugyan négyféle keveréket fog gyártani, de ezek közül csak kettőt választ ki, amelyek a mérnökei szerint a legalkalmasabbak az adott hétvégére. A négyféle gumit négy a köpenyek vállára festett csíkkal jelölik. Szárazgumik: szuperlágy – piros; lágy – fehér; közepes – kék; kemény – sárga. Vizesgumik: esőgumi – sárga; intermediate – piros.