szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy most megjelent könyv új részletek ismeretében írja le azt a helyzetet, ami 2007-ben alakult ki a McLaren Forma-1-es csapatánál, és ami az augusztusi Magyar Nagydíjon tetőzött.

Fernando Alonso (balra) és Lewis Hamilton
AP

Nem angyal: Bernie Ecclestone titkos élete. Ez Tom Bower új könyvének címe, melyben részletesen foglalkozik Fernando Alonso és Lewis Hamilton 2007-es, egyébként azóta már elég jól dokumentált, csapaton belüli konfliktusával.

A két Forma-1-es pilóta abban a szezonban csapattárs volt a McLaren istállónál, a konflikus alapja pedig az volt, hogy Alonso a Renault-tól már kétszeres világbajnokként érkezett a brit csapathoz, míg az akkor 22 éves Hamilton újoncként.

Ekkor mindenki úgy gondolta (de legfőképp talán maga Alonso), hogy az első számú pilóta vitathatatlanul a spanyol lesz, az újonc pedig „aládolgozik”. Mivel azonban Hamilton túlontúl tehetségesnek és kellően erőszakosnak bizonyult már első évében, a papírforma hamar felborult.

A két csapattárs között a 2007-es szezon során futamról futamra nőtt a feszültség, ami nemcsak a pályán volt érzékelhető, hanem azon kívül is. Egymás elleni harcuk végül az egyéni bajnoki címébe került a csapatnak, hiszen nevető harmadikként az utolsó futamon a finn Kimi Räikkönen szerezte meg a trófeát a Ferrarival.

A konfliktus az augusztusi XXII. Magyar Nagydíjon vált jól érzékelhetővé, amikor az időmérő edzés harmadik részében Alonso olyan sokáig tartotta fel Hamiltont a boxban, hogy a mögötte érkező és várakozó brit már nem tudott mért kört autózni.

A könyv által feltárt részletek szerint Alonso ott és akkor megkérdezte a csapatfőnöktől, Ron Dennistől, hogy Hamilton autójából tényleg kifogyott-e az üzemanyag. Később a spanyol pilóta meg is fenyegette Dennist, hogy terhelő bizonyítékokat küld e-mailban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részére, ha nem kezelik a McLarennél első számú pilótaként.

A csapat és Alonso útjai szezon végén külön is váltak, Hamilton azonban még ma is a McLaren pilótája, 2008-ban megnyerte a világbajnokságot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

„A kevés pénz a Forma-1-es állásomba került”

Lucas di Grassi tavaly még a Forma-1-ben vele együtt debütáló Virgin pilótája volt, 2011-ben azonban kikerült a csapatból. Véleménye szerint kizárólag azért, mert nem volt elég pénz mögötte.

hvg.hu Napi merítés

A legfurcsább statisztikák a Forma-1 történetéből

Az 1988 és 1993 közt eltelt hat évben négyszer is előfordult, hogy egy csapat egy kivétellel az összes pole-t megszerezze egy szezonban, kétszer a McLarennek, kétszer a Williamsnek sikerült ez a bravúr. Ilyen, és ehhez hasonló statisztikai adatokat gyűjtött össze az Ideális ív blog szerkesztője.

hvg.hu Sport

Nyertek tíz napot a Forma-1-es csapatok vagy sem?

Norbert Haug, a Mercedes GP főnöke szerint a Forma-1-es csapatok fellélgezhetnek a Bahreini Nagydíj elhalasztása miatt, és a szezon első futamán mindenki meg fog lepődni az Ezüst Nyilak teljesítményén.