Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"764eb13c-0d18-4b92-badf-e6f50eec05e0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Óriásit nőtt az új személyi kölcsönök száma az MBH Banknál, de átlag felett nőtt általában a lakossági hitelezés is. Közel 70 milliárd forint adózás előtti eredményük volt az első negyedévben, és 43 milliárd forintnyi adót csengettek ki az államkasszának.","shortLead":"Óriásit nőtt az új személyi kölcsönök száma az MBH Banknál, de átlag felett nőtt általában a lakossági hitelezés is...","id":"20250521_mbh-bank-elso-negyedeves-beszamolo-bankolas-hitelezes-kkv-vallalkozas-penzugyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/764eb13c-0d18-4b92-badf-e6f50eec05e0.jpg","index":0,"item":"edd3b2e7-e08b-4af8-89fa-6c6882c1f4de","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_mbh-bank-elso-negyedeves-beszamolo-bankolas-hitelezes-kkv-vallalkozas-penzugyek","timestamp":"2025. május. 21. 10:41","title":"Már Mészáros bankja viszi a lakossági és a vállalati hitelezés ötödét Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ef6386a-6ee0-485a-b989-768e2ea9f5dc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A háromszázmillió forintos egyedi kocsit nem volt nehéz felismerni. ","shortLead":"A háromszázmillió forintos egyedi kocsit nem volt nehéz felismerni. ","id":"20250520_McDrive-Charles-Leclerce-az-imolai-verseny-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ef6386a-6ee0-485a-b989-768e2ea9f5dc.jpg","index":0,"item":"58438287-6761-49d6-b211-8601a28363e9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_McDrive-Charles-Leclerce-az-imolai-verseny-utan","timestamp":"2025. május. 20. 07:57","title":"Ilyen Ferrari is ritkán tűnik fel a McDrive-ban, mint Charles Leclerc-é az imolai verseny után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a380a2ff-a8db-4848-a1f1-7b87198843df","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Takács Gergely véletlenül került a filmszakmába, de ma már olyan produkciók vizuális megjelenésén dolgozott, mint a Mentőexpedíció, a Gemini Man, vagy épp a Hunyadi. Utóbbival kapcsolatban azt mondja, neki egyetlen filmes kollégája sem rótta fel, miért vállalt munkát egy ilyen giga-költségvetésű magyar sorozatban, ugyanis „senki sem hiszi magáról, hogy ha ő kapta volna ezt a lehetőséget, akkor elutasítja”. HVG-portré.","shortLead":"Takács Gergely véletlenül került a filmszakmába, de ma már olyan produkciók vizuális megjelenésén dolgozott, mint...","id":"20250520_Takacs-Gergely-VFX-vizualiseffekt-producer-Hunyadi-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a380a2ff-a8db-4848-a1f1-7b87198843df.jpg","index":0,"item":"98f78e97-340c-41bd-88ef-0e9ddef47470","keywords":null,"link":"/360/20250520_Takacs-Gergely-VFX-vizualiseffekt-producer-Hunyadi-HVG-portre","timestamp":"2025. május. 20. 19:30","title":"„Trónok harcát akartunk csinálni, de olyan csata abban sem volt, mint a Hunyadi 10. részében”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25e301e2-cdf2-4766-823e-74da36b6fbce","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem kurzusfilmes nagyságrendek, de azért szép summák.","shortLead":"Nem kurzusfilmes nagyságrendek, de azért szép summák.","id":"20250521_Penzt-osztott-az-NFI-292-millio-egy-ijaszmesterrol-szolo-dokura-811-millio-a-magyar-anti-James-Bondra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25e301e2-cdf2-4766-823e-74da36b6fbce.jpg","index":0,"item":"80b32a6b-561e-4139-a280-c45b1c38260e","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Penzt-osztott-az-NFI-292-millio-egy-ijaszmesterrol-szolo-dokura-811-millio-a-magyar-anti-James-Bondra","timestamp":"2025. május. 21. 14:52","title":"Pénzt osztott az NFI: 290 millió egy íjászmesterről szóló dokura, 810 millió a balatoni anti-James Bondra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130.jpg","index":0,"item":"bee13a1c-18ee-48ab-93c2-6064ddc8bc37","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","timestamp":"2025. május. 21. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Harcra fel, Lőrinc!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab267039-5552-4147-9d52-75417bc9935a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez is egyfajta verseny. ","shortLead":"Ez is egyfajta verseny. ","id":"20250521_Lando-Norris-Sainz-monacoi-verseny-elott-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab267039-5552-4147-9d52-75417bc9935a.jpg","index":0,"item":"d0bee994-bc7b-4fbc-ba28-442db970afbe","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Lando-Norris-Sainz-monacoi-verseny-elott-video","timestamp":"2025. május. 21. 08:08","title":"Monacói villantás: Norris új Porschéval, Sainz ritka Ferrarival ment közös vacsorára – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A legtöbb kapcsolatban akkor indul el a hanyatlás, amikor a felek már nem kérdeznek többet őszintén egymástól. Íme öt kérdés, amellyel új életet lehelhetünk párkapcsolatunkba.","shortLead":"A legtöbb kapcsolatban akkor indul el a hanyatlás, amikor a felek már nem kérdeznek többet őszintén egymástól. Íme öt...","id":"20250520_parkapcsolat-gondok-kommunikacio-bizalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552.jpg","index":0,"item":"39b6a013-6473-4ec0-b9c7-6ad6217b3876","keywords":null,"link":"/elet/20250520_parkapcsolat-gondok-kommunikacio-bizalom","timestamp":"2025. május. 20. 07:01","title":"5 fontos kérdés, amit a párok ritkán tesznek fel egymásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi?! Harapós Nyuszik?” – írja az elemző.","shortLead":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi...","id":"20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c.jpg","index":0,"item":"3312140b-eee7-4cfc-8925-47f8d79b0929","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","timestamp":"2025. május. 20. 11:07","title":"Rácz András szerint a Harcosok Klubjának logója kísértetiesen hasonlít a nyilaskeresztesek H betűjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Adrian Newey, a Red Bull Racing Forma-1-es istálló tervezőmérnöke szerint Ayrton Senna 1994-es tragikus balesetét egy defekt okozhatta.
Newey akkor még a Williams istállónál dolgozott, ahol abban az évben a háromszoros Forma-1-es világbajnok Ayrton Senna is versenyzett. A San Marinó-i Nagydíj egy tragédiával kezdődött, miután az edzésen halálos balesetet szenvedett Roland Ratzenberger, a Simtek-Ford osztrák pilótája.
Ezután maga Senna is elgondolkozott az induláson, végül mégis rajthoz állt. A verseny hatodik körében azonban a híres Tamburello-kanyarban elvesztette uralmát az autója fölött és a betonfalnak csapódott. Az orvosok már nem tudták megmenteni az életét.
Senna balesetére sosem született kielégítő, teljes magyarázat, bár az kiderült, hogy a brazil pilóta halálát nem maga az ütközés okozta, hanem a leszakadó felfüggesztés, melynek rúdja a sisakon át a szemébe fúródott. Hogy maga az ütközés miért következett be, arra számos teória született már.
A baleset a Tamburello-kanyarban
Adrian Newey, a Red Bull Racing jelenlegi tervezőmérnöke szerint nem kell tovább halmozni az elképzeléseket. „Hihetetlen nehéz volt ez a csapatnak – nyilatkozta a szakember a Guardiannek. – Emlékszem a verseny utáni hétfői szünnapra, mikor páran összeültünk és megpróbáltuk kideríteni, mi is történt. Sötét hetek voltak.”
Newey szerint azt már senki sem fogja megtudni sosem, mi történt pontosan Sennával. "Az nem kétséges, hogy elromlott a kormánymű, de a nagy kérdés az, hogy a kormányoszlop az ütközésben sérült meg, vagy előtte, és éppen emiatt történt a tragikus végű ütközés? Az anyag ugyanis elfáradhatott és megsérülhetett, mert a kivitelezése szegényes volt.” Az alkatrésszel már korábban is gondok voltak, a pilóta pedig maga kért megtoldott kormányművet a versenyre.
Newey-nek is van saját elképzelése, és szerinte a bizonyítékok is azt támasztják alá, hogy Senna autója nem az eltört kormányoszlop miatt sodródott le a pályáról. „Ha megnézzük a videofelvételeket – különösen Michael Schumacherét, aki Senna mögött jött – kiderül, hogy az autó nem volt alulkormányzott, és nem emiatt sodródott le a pályáról. Ez viszont kizárja a kormányoszlop meghibásodását.”
A felvételek szerint az autó hátulja bemozdult, amit Senna úgy próbált korrigálni, hogy visszavette a gázt 50 százalékosra, majd fél másodperccel később keményen fékezni kezdett. Newey szerint a fő kérdés az, hogy az autó hátulja miért mozgott be.
„Az autó hátulja nehezebben irányítható lett abban a körben, ami eleve szokatlannak tűnik, mert akkorra már a keréknyomásnak is magasabbnak kellett lennie. Mindez arra enged következtetni, hogy a jobb hátsó kerék a pályán lévő szemét miatt defektet kapott.” Azt azonban Newey is beismerte, hogy akkor ez lett volna az utolsó, amire gondolt volna.
„Borzasztó volt. Fizikailag megváltoztam, az a kevés hajam is kihullott, ami volt. Partick Head technikai igazgatóval azon gondolkoztunk, ezek után van-e nekünk egyáltalán keresnivalónk az autóversenyzésben? Vajon akarunk-e része lenni egy olyan sportnak, ahol valaki meghalhat abban a gépben, amit mi készítünk?”
A hétvégi Török Nagydíj második körében összeütközött egymással Michael Schumacher és Vitalij Petrov. A hétszeres világbajnok német pilóta elismerte: az ő hibája volt.
Robert Kubica februári ralibukásáról az incidenst sérülések nélkül megúszó navigátor nyilatkozott az atomenedzser.hu-nak. Jakub Gerber múlt hétvégén járt hazánkban, a III. Rábaköz Kupa tereprali-futamon ült versenyautóba.
Jarno Trulli, a Lotus pilótája szerint a versenyek talán izgalmasabbak lettek, az időmérő edzések viszont egyre kevésbé érdekesek. Mind a nézők, mind a csapatok számára.
A Forma-1-es Ferrari mérnökei és pilótái szerint is radikális újításokat kell eszközölni a 2011-es autón az elkövetkezendő futamokon, de még így is várni kell a futamgyőzelemre.
Feljelentést tett a Forma-1-es Lotus csapat egyik részvényese Adrian Sutil, a Force India pilótája ellen verekedés, illetve sérülés szándékos okozása miatt.
Nagy bajban lennének a határon túli magyarok, ha ott, ahol élnek, viszonossági alapon ugyanazok a „szuverenitásvédelmi” regulák lennének az irányadók, amiket Orbánék Magyarországon a civilek és a sajtó ellen bevezetni készülnek.