szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre valószínűbb, hogy az FIA egy évvel elhalasztja a 2013-re tervezett Forma-1-es motorformula-változást, ráadásul úgy hírlik, hogy a specifikáción is módosítanak: elképzelhető, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem soros négyhengeres, hanem V6-os turbómotorok érkeznek a királykategóriába - írja az automenedzser.hu.

Tovább bonyolódik a 2013-ra tervezett Forma-1-es motorszabály-változás ügye: sajtóértesülések szerint jó esély van rá, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) módosít az eredeti terveken és a váltás időzítésén.

Mint ismeretes, az irányító testület 2013-ben szerette volna soros, négyhengeres, turbós erőforrásokra cserélni a jelenleg használt 2,4 literes V8-asokat. Kezdetben az ötlet fogadtatása jó volt a csapatok körében, később azonban változott a helyzet: először Bernie Ecclestone, a szakági főmogul kezdte ellenezni az FIA-vezér Jean Todt által szorgalmazott változást, azzal érvelve, hogy az F1 a hanghatás változása miatt veszíthet a varázsából és ezáltal az értékesíthetőségéből is.

Később a Ferrari is csatlakozott a brit üzletemberhez, mert az olaszok meglátása szerint az új motorformula komolytalanná tenné az autósport csúcsosztályát, míg végül a Cosworth, a Mercedes és a Renault is ellenezni kezdte a váltást. Utóbbiak szinte ultimátumot adtak a Todtnak: míg néhány héttel ezelőtt még azt tervezték, hogy háromról négyre növelik ügyfélcsapataik számát, addig nemrégiben kerek-perec kijelentették, hogy a motorszabály változása esetén kiszállnak a sportágból.

MTI

Szerdán a Formula 1 Commission kulcsfontosságú ülést tart a témával kapcsolatban és a kiszivárgott információk szerint köztes megoldás születhet. Ha minden igaz, az FIA hajlik a kompromisszumra és belemegy, hogy a változás a tervezettnél egy évvel később, 2014-ben menjen végbe, s abba is, hogy az eredeti tervekkel ellentétben ne soros négyhengeres, hanem V6-os turbómotorok érkezzenek a királykategóriába.

Úgy hírlik, hogy a legfrissebb tervezet minden érintett tetszését elnyerte, s állítólag támogatják a kezdeményezést azok is, akik épp a motorszabály változása miatt kacérkodnak a száguldó cirkuszba való beszállással. Mint ismeretes, a korábbi BAR-főnök Craig Pollock már korábban bejelentette, hogy PURE néven új motorgyárat alapít, s bennfentesek szerint autógyárak is érdeklődnek az F1 iránt: az utóbbi időben a Volkswagent is összefüggésbe hozták egy esetleges későbbi F1-es szerepvállalással, állítólag fontolgatja a visszatérést a Honda, s ha minden igaz, fokozódik az érdeklődés a Hyundai részéről is.

„Annak semmi értelme nem lenne, hogy megalkotjuk az új szabályt, aztán csak két vagy három gyártó maradna elkötelezett a sportág iránt. Közösen kell megoldanunk a problémát” – nyilatkozta a témával kapcsolatban a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke hozzátette: „Ha rajtam múlna, a V6-os turbós motorokat szorgalmaznám.”

Ha a Formula 1 Commission jóváhagyja a specifikáció- és időpontváltozást, amire jó esély van, akkor már csak az FIA Motorsport Világtanácsának (WMSC) kellene rábólintania, ami az esetek túlnyomó többségében formalitásnak tekinthető.

Forrás: automenedzser.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Sport

A FIA megerősítette: elmarad a bahreini Forma-1-es futam

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hivatalosan bejelentette, hogy októberben sem tartják meg a márciusról elhalasztott Forma-1-es Bahreini Nagydíjat, a debütáló indiai futam pedig visszakerül az eredetileg tervezett október 30-i időpontra.

hvg.hu Sport

Schumacher még mindig sokkal népszerűbb, mint Vettel

Egy nemrég készült felmérésből kiderül, hogy a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher még mindig a legnépszerűbb sportoló Németországban, messze megelőzi az utódjának kikiáltott Sebastian Vettelt.