szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy csak egy DRS-zóna lesz a Hungaroringen, a hétvégi Magyar Nagydíjon.

A hosszú egyenes lesz a DRS-zóna
MTI - H. Szabó Sándor

A FIA Kanadában és Valenciában már próbálkozott azzal, hogy két olyan szakaszt jelöljön ki, ahol a pilóták az előzés és a nagyobb sebesség érdekében átmenetileg átállíthatják a hátsó szárnyaikat (DRS-zóna), azonban ez nem minden versenypályán lehetséges.

A két legutolsó versenyen (Brit Nagydí és Német Nagydíj) például már csak egy DRS-zóna volt, és a Hungaroring kialakítása miatt a szerevezet úgy döntött, a Magyar Nagydíjon is ennyi lesz. Csak a rajt-cél egyenesben lehet használni az állítható hátsó szárnyakat.

A magyar pálya technikás, nem túl gyors, a szakzsargon ezért gyakran úgy nevezi, hogy "Monaco falak nélkül". Az a pilóta, aki előzni akar, és már 1 másodpercen belülre került az előtte autózóhoz képest, a célegyenes előtti utolsó (14-es) kanyar után 70 méterrel aktiválhatja a légellenállás-csökkentő DRS-rendszert.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Már csütörtöktől nagyobb forgalom lesz az M3-ason

Az idei a Forma-1-es versenysorozat e hétvégi Magyar Nagydíja miatt már csütörtök délután, az ingyenes bokszlátogatások idején is nagyobb forgalomra lehet számítani az M3-as autópályán Budapest és Mogyoród között - közölte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt..

hvg.hu Sport

Alonso: a magyar klíma fekszik a Ferrarinak

Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnok pilótája szerint van esélye arra, hogy az idei világbajnokság második felében behozza a címvédő Sebastian Vettelt (Red Bull Racing).