szerző:
hvg.hu

Jenson Button, a McLaren világbajnok brit pilótája győzelemmel ünnepelte meg 200-dik Forma-1-es versenyét, Sebastian Vettel és Fernando Alonso előtt végezve megnyerte a 26. Magyar Nagydíjat. Mark Webber és Lewis Hamilton csapata a kapkodó gumitaktikájával nagyot hibázott.

A rajtot követően a pole pozícióból induló Sebastian Vettel (Red Bull Racing) ugyan az élen maradt, de a mögötte autózó Lewis Hamilton (McLaren) csapattársa, Jenson Button támadásainak visszaverése után szinte azonnal rátapadt, és igyekezett megelőzni. A rajt legnagyobb nyertesének a két Merecedes GP tűnt, Nico Rosberg a 4., Michael Schumacher pedig a 9. helyről az 5. helyre jött fel, igaz, utóbbit pár kanyarral később visszaelőzte a folyamatosan csúszkáló Fernando Alonso (Ferrari).

Bár a csapatok intermediate gumikkal kezdtek, rögtön elkezdett komolyabban esni az eső a Hungaroringen. Emiatt az autók egyre jobban csúszkáltak, mert körök alatt sem tudták felmelegíteni a kerekeket. Az 5. körben Vettel egy bal kanyarban a külső ívre autózott, kicsúszott, így Hamilton megelőzte és rögtön növelni kezdte az előnyét.

A 8. körben Felipe Massa (Ferrari) pördült meg, ez a piruett három helybe és egy megtépázott hátsó szárnyba került neki. Négy körrel később Button jött ki először kerékcserére, majd követte az egész mezőny, így az élboly nem változott. A pillanat azért volt történelmi, mert egy körön át a 42 éves, hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher vezette a versenyt.

©

Az új gumik már tapadtak rendesen, ennek köszönhetően Button is megelőzte Vettelt, és a két McLaren került az élre. Az eső enyhült, de az előrejelzések jelezték: ez csak átmeneti enyhülés. A 25. körben Nick Heidfeld Renault-jának kipufogója a boxutcában megsérült, szikrázott, az autó pedig kigyulladt, a pilóta pár méter után le is állt és kiugrott belőle.

A 28. körben Schumacher lágy gumikon autózott, de autója megadta magát, egy sebessége el-, ő pedig nem sokkal később kiszállt a versenyből. A következő körök Alonso és Mark Webber harcáról szóltak, a spanyol egyre jobban támadta az ausztrált, de megelőzni nem tudta. A 37. körben be is ment kerékcserére, amire viszont Webber és csapata későn reagált, így a friss gumikkal egyre gyorsabb Alonso végül csak megelőzte. Ezekből a késői kerékcserékből viszont látni lehetett, a Red Bull Racing abban bízik, hogynem lesz eső a folytatásban.

A 45. körben Hamilton autózott az élen, de helyzete egyre rosszabb volt, mert csapattársa, Jenson Button, és a világbajnoki címvédő Vettel egyre jobban jött fel rá, ráadásul a csapata rádión közölte, hogy még egyszer be kell jönnie kerékcserére. A 47. körben újra leszakadt az eső, egyre vizesebb lett a pálya, a csúszkálás is újra kezdődött, Hamilton pedig csinált egy veszélyes fordulást az aszfalton (ezért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott). A két McLarenes pilóta egymást előzgette az esőben, a tét az első helyért ment.

Nick Heidfeld ugrik ki az autójából
©

A boxutcában is káosz alakult ki, mert Jerome d'Ambrosio (Marussia Virgin Racing) ott csúszott ki és perdült meg, szerencsére azonban senkit sem kaszált el. Hamiltont nem sokkal később kiküldték negyedszerre is, feltették neki az intermadiate gumikat, hátha megint jön az el-elálló eső. A húzás nem jött be, 15 körrel a futam vége előtt az eső elállt, a harmadikként visszatérő brit pedig egyre inkább lemaradt Buttontól és Vetteltől. Ötödszörre is kihívták, és hatodikként tért vissza úgy, hogy pár körrel korábban még vezette a versenyt.

Vettel az utolsó körökben visszavett, így Button végül 2006 után másodszor is nyert a Hungaroringen, ideje ezúttal 1:46:42.337 volt. Mögötte Sebastian Vettel (Red Bull Racing) és Fernando Alonso (Ferrari) ért célba. Bár a világbajnoki címvédő német most sem nyert Magyar Nagydíjat, de ez a második hely pontok szempontjából még jól jöhet neki, hiszen a két legnagyobb rivális, Webber és Hamilton is hibázott, még a dobogóra sem értek fel.

„2006-ban hasonló körülmények között nyertem, mint most. Úgy látszik, fekszik nekem az ilyen idő – nyilatkozta a győzelme után Jenson Button. – Pont jókor cseréltünk kereket és váltottunk a kemény keverékre. Már az első etap végén éreztem, hogy ebből akár győzelem is lehet, mert míg mindenki küzdött, én valahogy nem annyira. Tudtam, csak idő kérdése, mikor tudom megelőzni Lewist. Nagyon szeretek vele küzdeni.”

©

„Sokat küzdöttem az első etapban – mondta a másodikként befutott Vettel. - Lewis nagyon nyomot már az elején, én pedig a határon autóztam. Idővel szerencsére felszáradt a pálya, de mivel a szuper lágy keverék jól működött, kicsit később jöttem be a vártnál. Talán egy körrel korábban lehetett volna. A végén már nem tudtam üldözni Jensont, mert fékproblémáim voltak. Így is karnyújtásnyira volt a győzelem. Erősnek tűnnek a McLarenek és a mai versenyből is látszik, hogy bármikor megváltozhatnak a körülmények.”

A 2011-es Forma-1-es világbajnokság állását megtekintheti ide kattintva!

2011-ES FORMA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG

MAGYAR NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY:

  1. Jenson Button (brit, McLaren) 1:46:42.337
  2. Sebastian Vettel (német, Red Bull Racing)   
  3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)  
  4. Lewis Hamilton (brit, McLaren)   
  5. Mark Webber (ausztrál, Red Bull Racing)
  6. Felipe Massa (brazil, Ferrari)  
  7. Paul di Resta (brit, Force India) 1 kör h.
  8. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 1 kör h.
  9. Nico Rosberg (német, Mercedes GP) 1 kör h.
  10. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1 kör h.
  11. Kobajasi Kamui (japán, Sauber F1 Team) 1 kör h.
  12. Vitalij Petrov (orosz, Renault GP) 1 kör h.
  13. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 2 kör h.
  14. Adrian Sutil (német, Force India) 2 kör h.
  15. Sergio Pérez (mexikói, Sauber F1 Team) 2 kör h.
  16. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 2 kör h.
  17. Timo Glock (német, Marussia Virgin Racing) 4 kör h.
  18. Daniel Ricciardo (ausztrál, Hispania Racing F1 Team) 4 kör h.
  19. Jerome D'Ambrosio (belga, Marussia Virgin Racing) 5 kör h.
  20. Vitantonio Liuzzi (olasz, Hispania Racing F1 Tam) 5 kör h.

NEM ÉRT CÉLBA:

  Heikki Kovalainen (finn, Lotus Team) 55. kör
  Michael Schumacher (német, Mercedes GP) 36. kör
  Nick Heidfeld (német, Renault GP) 33. kör
  Jarno Trulli (olasz, Lotus Team) 17. kör

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Háború készülődik a Forma-1-ben, újraosztanák a nagy pénzt

Hétvégén rendezik meg a 26. Formula-1 Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. A jegyeladások eddig nem valami fényesek, mert Robert Kubica hiányzik az idei sorozatból, s a korábban rendszeres látogatónak számító – egyes becslések szerint 40 ezer – lengyel rajongó jelentős része emiatt nem fog megérkezni. De nem csak a magyar GP, hanem az egész Forma-1-es üzlet körül szokatlan szelek kavarognak. Makacsul tartja magát a hír, hogy új tulajdonos veszi át a száguldó cirkuszt.

hvg.hu Sport

Megnéztük a városnéző Lewis Hamiltont

A hétvégi Magyar Nagydíj szabadedzései pénteken kezdődnek, előtte azonban Lewis Hamilton, a McLaren világbajnok pilótája körülbuszozta a budapesti belvárost, közben pedig az esélyekről és rájuk váró feladatokról beszélt.

Gothár Péter: Én lusta vagyok dúvadnak lenni

Gothár Péter: Én lusta vagyok dúvadnak lenni

Risztov Éva is válik Rogán Cecíliától

Risztov Éva is válik Rogán Cecíliától

Áttörést ért el a napenergia hasznosításában Bill Gates egyik kedvenc vállalata

Áttörést ért el a napenergia hasznosításában Bill Gates egyik kedvenc vállalata

Marabu FékNyúz: Nélküled

Marabu FékNyúz: Nélküled

Meghalt a csobánkai balesetben megsérült gyerek

Meghalt a csobánkai balesetben megsérült gyerek

Fegyveres lázadást jósol az uniós kvóták ellen a botránykönyvíró

Fegyveres lázadást jósol az uniós kvóták ellen a botránykönyvíró