Forma-1: Monzában újra két DRS-zóna lesz, kis különbséggel

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bejelentette, hogy a szeptemberi Olasz Nagydíjon a megszokottól eltérően két olyan szakasz is lesz, ahol a pilóták kinyithatják az autó állítható hátsó szárnyait.

  • hvg.hu hvg.hu
Forma-1: Monzában újra két DRS-zóna lesz, kis különbséggel

A FIA eldöntötte, hogy a szeptember 11-i Olasz Nagydíjon is két DRS-zóna lesz majd, mint a 2011-es Európa Nagydíjon és a Kanadai Nagydíjon. A többi tíz futamon a pilóták csak egyetlen szakaszon használhatták az autó hátsó, állítható szárnyait.

Az újdonság, hogy míg Valenciában és Montrealban csak az első zóna előtt mérték le a két autó közötti távolságot - és ilyen értelemben a két DRS-zóna nem volt független egymástól -, Monzában már minkét szakasz előtt ellenőrzik az autók közti különbséget.

Az első DRS-szakasz a célegyenesben lesz, a Parabolica kanyar (8-as kanyar) után, a következő pedig a második Lesmo-kanyar után, egészen az Ascari-sikánig. A második érzékelő pont a két jobbos Lesmo-kanyar között lesz felállítva.

AP

Az előzések érdekében kifejlesztett DRS-rendszer idei bevezetése óta a szurkolók és a pilóták körében is egyre népszerűbb, mert valóban látványosabbá tette a versenyeket, és visszahozta az előzéseket, így az izgalmakat a futamokon.

A 2011-es Forma-1-es világbajnokság állását megtekintheti ide kattintva!

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

„Olyannyira rímelnek egymással az ifjúkori élményeim és a mai benyomásaim, hogy azt éreztem, ha 1971–1972-ről írok, akkor az olvasó talán ráismer, hogy ugyanez történik most, csak jóval nagyiparibb módszerekkel vernek át minket” – mondja a 77 éves, tíz éve még sikeres filmrendező, aki azóta pályát módosított. A Hamisítók című hatodik regénye az 1970-es évek kommunikációs trükkjeit és ügynökügyeit eleveníti fel.