szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Marco Simoncelli hétvégi halálos balesete bizonyította, hogy a motorversenyzés még ma is a legveszélyesebb sportágak egyike. A pilóták szabadon ülnek a motoron, a ruhán kívül nem védi őket semmi. Nem csoda, hogy számos baleset történt már, halálos és szerencsés kimenetelű egyaránt.

Az 1974-es imolai MotoGP-futamon az olasz Mimmo Cazzaniga csúszott meg és szenvedett sérülést. A baleset ma már nem tűnik olyan komolynak, de 1974-ben még az volt, ami abból is jól látszik, hogy a földön fekvő pilóta nem tud magától megmozdulni. Cazzaniga rendbejött, ma már 62 éves, de még mindig aktív.

A 2003-as MotoGP-világbajnokság szuzukai futamán 200 km/órás sebességnél bukott a sorozat 2001-es világbajnoka, a japán Daidzsiro Kato. Bár rögtön lehetett tudni, hogy nagy a baj, a futamot ennek ellenére nem állították meg. A versenyző a kórházba szállítást követően két hétig feküdt kómában, végül belehalt sérüléseibe.

A 2006-os Superstock 1000-sorozat Európai Nagydíján, Németországban történt egy horrorisztikus baleset, de csodával határos módon az ütközésben részt vevő két pilóta egyike sem sérült meg komolyan.

2010 szeptember ötödikén a 19 éves japán Tomizava Soja szenvedett halálos versenybalesetet Misanóban, a gyorsasági motoros-világbajnokság San Marinói Nagydíján, amikor bukása után 200 km/órás sebességgel ketten is áthajtottak rajta, miközben a földön feküdt.

A 2010-es katalán Nagydíjon, Barcelonában a verseny utoolsó körében a spanyol Carmelo Morales hátulról nekiment riválisának, Kenny Noyesnak. Célegyenes lévén óriási sebességnél bukott, a pattogó motor pedig ráesett a hátára. Hihetetlen, de Morales nem szenvedett súlyosabb balesetet.

2011. október 23-án a 24 éves olasz Marco Simoncelli szenvedett halálos balesetet, miután kicsúszott, és a mögötte érkezők (Valentino Rossi, Colin Edwards) nekimentek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!