szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Forma-1-es pilóták napi 24 órás rendőri védelmet kapnak a hétvégi Brazil Nagydíj ideje alatt, nehogy megismétlődjön az interlagosi pályát elhagyó Jenson Button (McLaren) tavalyi esete.

Jenson Button (jobbra)
AP

A Times információi szerint rendőrök kísérik a Forma-1-es pilótákat a 2011-es szezon utolsó futama, a Brazil Nagydíj versenypályája és hotelek között, megelőzendő a fegyveres támadást.

Az intézkedésre Jenson Button (McLaren) tavalyi esete ad okot, aki tavaly került kellemetlen helyzetbe. A brit pilóta autóját hat fegyveres férfi akarta körülvenni, és csak a hasonló szituációkban tapasztalt sofőr gyors reakciója mentette meg a helyzetet.

"Ebben az évben több lesz a biztonsági intézkedés – idézi Button nyilatkozatát az ESPN. - Ha jól tudom, minden sofőr rendőri kíséretet kap Brazíliában, amire szükség is van. Sajnálatos dolgok történhetnek, mikor elhagyjuk a versenypályát, de szerintem ez csak a szegények és gazdagok közötti szakadék miatt van."

A védelem azonban nem vonatkozik minden csapattagra, a szerelőknek és a mérnököknek nem jár a privát védelem, pedig Button elmondása szerint minden évben történik valami incidens velük is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Forma-1: a Ferrarit már száz szál köti Massához

A brazil Felipe Massa a 2011-es Forma-1-es szezon utolsó futamán, Brazíliában éppen századszor ül a Ferrari volánja mögé. 2006 óta versenyez a maranellóiaknál, de nyugodt lehet, még egy éve biztosan van a csapatnál.

hvg.hu Sport

Forma-1: "Hamilton lebecsülte Buttont"

Martin Whitmarsh, a Forma-1-es McLaren csapatfőnöke szerint Lewis Hamilton 2010-ben még nem hitte el, hogy új csapattársa, Jenson Button valaha is legyőzi őt. Idén mégis sikerült neki.

hvg.hu Sport

Forma-1: önkéntes koplalás után jöhet a nagy zabálás

A Forma-1 jövőjére is komoly hatással lehetnek a csapatok költségeinek jövőbeli csökkentéséről szóló tárgyalások. Bár az elmúlt években 1,2 milliárd dollár párolgott el az F1-ből, a jövőben fordulhat a kocka, ez pedig alááshatja a 2009-ben megindult racionalizálási folyamatot. Az elvileg közmegegyezés során kialakított korlátok már eddig is számos vitát szültek, s a parázs hangulatot csak fokozhatja, hogy idővel a szponzorok is visszatérnek a száguldó cirkuszba. Kétrészes sorozatunk második epizódjában azt nézzük meg, miért nem működhet hosszú távon a takarékosság az F1-ben.

hvg.hu Sport

A Forma-1-es Renault nagy kérdése: Kubica helyett Senna?

Bruno Senna idén már beülhetett a Forma-1-es Renault-ba, a Belga Nagydíjtól kezdve ugyanis átvette Nick Heidfeld helyét az R31-ben. Mivel a sérült Robert Kubica a jelek szerint mégsem biztos, hogy visszatér, lehet, hogy ott marad 2012-ben is.