szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az ausztrál Mark Webber (Red Bull) nyerte vasárnap az idényzáró Forma-1-es Brazil Nagydíjat.

Webber mögött csapattársa, a német Sebastian Vettel lett a második, aki második vb-címét már az október elején rendezett Japán Nagydíjon bebiztosította, míg a harmadik helyen a brit Jenson Button végzett. Az összetett pontversenyben Button lett a második és Webber a harmadik.

Az ausztrál pilóta idei első futamgyőzelmét szerezte meg az interlagosi pályán, és sikerének köszönhetően végül egy ponttal előzte meg a spanyol Fernando Alonsót (Ferrari) a dobogós helyezésért folytatott küzdelemben. Webber a második rajtkockából indult, majd a harmincadik körben megelőzte a váltógondokkal küszködő Vettelt, és előnyét végig megtartotta.

MTI /

Az eddigi világbajnokok, pilóták, 1950-2011:

1950 - Giuseppe Farina (olasz, Alfa Romeo)
1951 - Juan Manuel Fangio (argentin, Alfa Romeo)
1952 - Alberto Ascari (olasz, Ferrari)
1953 - Ascari (olasz, Ferrari)
1954 - Fangio (Maserati-Mercedes)
1955 - Fangio (Mercedes)
1956 - Fangio (Ferrari)
1957 - Fangio (Maserati)
1958 - Mike Hawthorn (brit, Ferrari)
1959 - Jack Brabham (ausztrál, Cooper-Climax)
1960 - Brabham (Cooper-Climax)
1961 - Phil Hill (amerikai, Ferrari)
1962 - Graham Hill (brit, BRM)
1963 - Jim Clark (brit, Lotus-Climax)
1964 - John Surtees (brit, Ferrari)
1965 - Clark (Lotus-Climax)
1966 - Brabham (Brabham-Repco)
1967 - Denis Hulme (új-zélandi, Brabham-Repco)
1968 - G. Hill (Lotus-Cosworth)
1969 - Jackie Stewart (brit, Matra-Cosworth)
1970 - Jochen Rindt (osztrák, Lotus-Cosworth)
1971 - Stewart (Tyrrell-Cosworth)
1972 - Emerson Fittipaldi (brazil, Lotus-Cosworth)
1973 - Stewart (Tyrrell-Cosworth)
1974 - Fittipaldi (McLaren-Cosworth)
1975 - Niki Lauda (osztrák, Ferrari)
1976 - James Hunt (brit, McLaren-Cosworth)
1977 - Lauda  (Ferrari)
1978 - Mario Andretti (amerikai, Lotus-Cosworth)
1979 - Jody Scheckter (dél-afrikai, Ferrari)
1980 - Alan Jones (ausztrál, Williams-Cosworth)
1981 - Nelson Piquet (brazil, Brabham-Cosworth)
1982 - Keke Rosberg (finn, Williams-Cosworth)
1983 - Piquet (Brabham-BMW)
1984 - Lauda (McLaren-Porsche)
1985 - Alain Prost (francia, McLaren-Porsche)
1986 - Prost (McLaren-Porsche)
1987 - Piquet (Williams-Honda)
1988 - Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda)
1989 - Prost (McLaren)
1990 - Senna (McLaren)
1991 - Senna (McLaren)
1992 - Nigel Mansell (brit, Williams)
1993 - Prost (Williams-Renault)
1994 - Michael Schumacher (német, Benetton)
1995 - M. Schumacher (Benetton)
1996 - Damon Hill (brit, Williams)
1997 - Jacques Villeneuve (kanadai, Williams)
1998 - Mika Ha:kkinen (finn, McLaren-Mercedes)
1999 - Ha:kkinen (McLaren-Mercedes)
2000 - M. Schumacher (Ferrari)
2001 - M. Schumacher (Ferrari)
2002 - M. Schumacher (Ferrari)
2003 - M. Schumacher (Ferrari)
2004 - M. Schumacher (Ferrari)
2005 - Fernando Alonso (spanyol, Renault)
2006 - Alonso (Renault)
2007 - Kimi Ra:ikkönen (finn, Ferrari)
2008 - Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes)
2009 - Jenson Button (brit, Brawn GP)
2010 - Sebastian Vettel (német, Red Bull)
2011 - Sebastian Vettel

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Szó sincs Honda-McLaren szövetségről

A McLaren-Honda szövetség esetleges létrejöttéről az Auto Motor und Sport című német szaklap számolt be, amely állítólag Honda-közeli forrásból szerezte értesüléseit, amelyek szerint a japán gyártó készen áll arra, hogy 1,6 literes, turbós motorformula 2014-es bevezetésekor visszatérjen a száguldó cirkuszba a McLaren oldalán.

Autó

Mi köze a Linkin Parknak a Forma-1-hez? - fotó

Egyedi festésű sisakkal vesz részt a hétvégi Forma-1-es évadzáró Brazil Nagydíjon a Sauber versenyzője, Kamui Kobayashi. A japán pilóta fejfedőjének színezetét a Linkin Park rockzenekar egyik tagja, Joe Hahn tervezte.

Autó

Senna kapaszkodik a Forma-1-ben

Nem jósolnak nagy jövőt Bruno Sennának a Forma-1-es paddock-ban terjengő pletykák a jövőre már szimplán Lotus név alatt induló Lotus Renault GP-nél, ennek ellenére a brazil a napokban leszögezte: bízik benne, hogy 2012-ben is az együttes versenyzője maradhat.

Autó

1436-szor előztek idén a Forma-1-ben

Ahogyan arra számítani lehetett, drasztikusan nőtt az előzések száma idén a Forma-1-ben, az állítható hátsó szárny (DRS) bevezetésének köszönhetően, s immáron számszaki adatok is rendelkezésre állnak az idei szezon „terméséről”.