szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Forma-1 a favoritokról, a nagy csapatokról és a futamgyőzelmekről szól elsősorban. A háttérben azonban zajlik egy külön verseny is, aminek nyertese leginkább annak az esélyét nyeri el, hogy a következő évben is pilótaüléshez juthasson.

Az újoncok rangsorában a hvg.hu a keserű pirulát érő, sereghajtó pozíciót a Marusa-Virgint hajtó Jérôme d'Ambrosiónak ítélte oda. Hiába, hogy a belga pilóta korábban a GP2-es DAMS-nál jól teljesítve jogot nyert előbb a Renault, majd a Virgin csapatok F1-es tesztpilótaposztjára, a debütálás olyan rosszul sikerült a Virgin 2. számú versenyzőjeként, hogy a vasárnapi futam után el is köszöntek tőle.

D'Ambrosiot még menedzsere, az az Eric Boullier sem tudta megmenteni, akit leginkább a Lotus csapatfőnökeként ismert a nyilvánosság. A belga pilótának aligha adatik meg többé, hogy a repülő cirkuszban száguldozzon. Az újoncok versenyében az idén ugyan nem volt sem új Raikkonen, sem új Alonso, de figyelemre méltó teljesítményre volt képes Paul di Resta, aki bizonyította, hogy a Forma-1-be jutni nem csak a forma autós versenyszériákon keresztül lehetséges.

Paul di Resta - Nagyítás-fotógalériánk az idei szezonról - kattintson a képre!
AndyPrice

Di Resta a pályafutását ugyan gokartozással kezdte, és bár 2003-2004-ben a brit Formula Renault sorozatban versenyzett, 2006-ban pedig a Formula–3 Euroseries bajnokságot nyerte meg és győzött a Masters of Formula–3 viadalon is, 2007-től a német túraautó-bajnokságban (DTM) talált magának pilótaülést.

A Mercedes pilótájaként az első évben a legjobb újonc lett, 2010-ben pedig, amikor a DTM bajnokságot megnyerte, már a Force India csapat tesztpilótája is volt. Noha a pilótaülés megszerzésében nagy szerepe volt a csapatnak motort szállító Mercedesnek, di Resta már az első két versenyt is a pontszerző, 10. helyen fejezte be. Az idény végére a Force Indiánál olyannyira megerősödött, hogy az addigi csapatkedvenc Sutil azzal együtt, hogy jóval több pontot szerzett (42), mint di Resta (27), valószínűleg más alakulatnál kell folytassa majd a versenyzést.

Nick Heidfeld - további képeinkez kattintson!
AndyPrice

Az év újoncai közt említés érdemel még az olykor meg-megvillanó Sergio Pérez (aki a Sauber színeiben 14 pontot szerzett, és a brit nagydíjon a 7. helyig jutott, a japánon pedig a 17. helyről rajtolva lett végül 8.), és a Red Bull támogatásával a Hispania Racing Teambe segített ausztrál Daniel Ricciardo is, aki az év végére a jóval tapasztaltabb Vitantonio Liuzzi életét rendre megkeserítette.

A többiekről nem nagyon tudunk mit mondani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Forma-1: A szezon legnagyobb előzései

Évek óta húzták a szájukat az elemzők, mondván: túl kevés az előzés a Forma-1-ben. Aztán idén bejött a DRS, azaz az állítható hátsó szárnyak, és bár önmagában ez nem volt elég az üdvösséghez, kétségtelen, hogy a látványos helycserékben nem volt hiány 2011-ben.

hvg.hu Sport

A Forma-1 idei legmeglepőbb győzelme - videó

A 2011-es Forma-1-es szezon egyik legváratlanabb győzelmét Jenson Button (McLaren) aratta, aki a Kanadai Nagydíj hajrájában nemcsak nyomás alatt tartotta, de az utolsó körben ki is használta Sebastian Vettel (Red Bull Racing) hibáját.

hvg.hu Sport

Forma-1: Vettel átadta a múltnak Mansell rekordját

Sebastian Vettel a Brazil Nagydíjon megszerezte 15. pole position-jét a szezonban, ezzel átadta a múltnak Nigel Mansell közel húsz éves rekordját, aki 14-szer rajtolhatott az első rajtkockából egy idényben.

hvg.hu Sport

A szezon legkeményebb Forma-1-es párbaja - videók

A 2011-es Forma-1-es év legnagyobb egyéni harca nem a világbajnokságért folyt. Szezon közben Lewis Hamilton (McLaren) és Felipe Massa (Ferrari) többször is ütköztek egymással, ami nem ritkán a pályán kívül is konfliktusokhoz vezetett. A szezon végén azonban megvolt a nagy összeborulás.

hvg.hu Sport

Izgalmas vagy unalmas volt a 2011-es Forma-1-es szezon?

A 2011-es Forma-1-es szezon Sebastian Vettel és a Red Bull Racing dominanciáját hozta, ami akár unalmassá is tehette volna az évet, de a sok változtatásnak köszönhetően - gumik, DRS - mégsem volt egysíkú az idény.

hvg.hu Autó

Mennyit keresett idén a Lotus a Forma-1-ben?

Kitörő örömmel nyugtázta az évadzáró Brazil Nagydíj után a konstruktőri tabella 10. helyezését a Forma-1-es Lotus istálló, ami nem csoda: Tony Fernandes tulajdonos szakvezető tájékoztatása szerint a másodéves egylet az előző évi 8 millió dollár után idén már 36 millió dollárt kap a sportág bevételeiből.