Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a863e8eb-1a91-4ccf-bc38-948cd21ae4bc","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A tömegközlekedési dolgozóknak elegük van abból, hogy bántalmazzák őket az utasok.","shortLead":"A tömegközlekedési dolgozóknak elegük van abból, hogy bántalmazzák őket az utasok.","id":"20250425_bkv-eksz-szakszervezet-tiltakozas-utasok-bantalmazas-mav-volan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a863e8eb-1a91-4ccf-bc38-948cd21ae4bc.jpg","index":0,"item":"c7e5131b-f9a7-428a-8e97-d9f986cc93c6","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_bkv-eksz-szakszervezet-tiltakozas-utasok-bantalmazas-mav-volan","timestamp":"2025. április. 25. 11:44","title":"BKV-szakszervezet: Érik egy nagy, a vasutasokkal és a volánbuszosokkal közös tiltakozás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bebf455-d600-4b5c-930a-194241a93559","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kelendő autókat gyártanak Győrben, jelenleg több a megrendelés, mint amit ki tudnak elégíteni. Karosszériaelemeket pedig inkább luxusmárkákhoz készítenek. A motorgyártásban a legnagyobb a kitettség az amerikai piacnak. A gyár nem készül csoportos leépítésre, de a nyugdíjazásokat és a fluktuációt kihasználják a karcsúsításra.","shortLead":"Kelendő autókat gyártanak Győrben, jelenleg több a megrendelés, mint amit ki tudnak elégíteni. Karosszériaelemeket...","id":"20250425_A-gyori-Audinal-folytatodik-a-karcsusitas-amugy-a-ceg-optimista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bebf455-d600-4b5c-930a-194241a93559.jpg","index":0,"item":"1a8fbbb8-e93e-4757-83c8-23478e977b5e","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_A-gyori-Audinal-folytatodik-a-karcsusitas-amugy-a-ceg-optimista","timestamp":"2025. április. 25. 12:44","title":"A győri Audinál folytatódik a karcsúsítás, de a cég alapvetően optimista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91337f92-b15d-4951-9b31-a6da5066be46","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké. ","shortLead":"Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké. ","id":"20250424_igy-valtozott-az-autopiac-itthon-es-Europaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91337f92-b15d-4951-9b31-a6da5066be46.jpg","index":0,"item":"aed1035d-e29b-4d80-b1a3-75dd9d415502","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_igy-valtozott-az-autopiac-itthon-es-Europaban","timestamp":"2025. április. 24. 08:18","title":"Villanyautók és hibridek nyomulnak: így változott az autópiac itthon és Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A Rogán Antaltól elvett Digitális Ügynökség kapott komoly összeget.","shortLead":"A Rogán Antaltól elvett Digitális Ügynökség kapott komoly összeget.","id":"20250425_digitalis-magyarorszag-ugynokseg-huszmilliard","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"eb178d41-9a6c-4930-81dc-3019af0cd4b9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250425_digitalis-magyarorszag-ugynokseg-huszmilliard","timestamp":"2025. április. 25. 08:19","title":"Több mint 22 milliárd forintot kap a Digitális Magyarország Ügynökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b56e38aa-9d44-4750-a798-bcfa0ecc0e01","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt évek legnagyobb vatikáni pénzügyi botrányának egyik főszereplője állítja, ő is jogosult szavazni az új pápáról, mert még nem jogerős a börtönbüntetésről szóló ítélete.","shortLead":"Az elmúlt évek legnagyobb vatikáni pénzügyi botrányának egyik főszereplője állítja, ő is jogosult szavazni az új...","id":"20250424_Koltsegvetesi-csalas-papavalasztas-papa-vatikan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b56e38aa-9d44-4750-a798-bcfa0ecc0e01.jpg","index":0,"item":"aaa59134-dde1-4592-a5e5-449a90587d31","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Koltsegvetesi-csalas-papavalasztas-papa-vatikan","timestamp":"2025. április. 24. 08:41","title":"Költségvetési csalás miatt elítélt bíboros követeli, hogy ő is szavazhasson az új pápa megválasztásakor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78308e04-2c50-414e-985f-1d5fc08cf1b0","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250424_Marabu-Feknyuz-Ferenc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78308e04-2c50-414e-985f-1d5fc08cf1b0.jpg","index":0,"item":"68bef947-4597-43a1-9a8c-f3ef946aefdc","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Marabu-Feknyuz-Ferenc","timestamp":"2025. április. 24. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Ferenc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b461836d-d127-4448-b6ce-b79ba127f6f9","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nem kapkodnak a leltározással az egyházak, pedig a kormány nem fukarkodik a támogatással.","shortLead":"Nem kapkodnak a leltározással az egyházak, pedig a kormány nem fukarkodik a támogatással.","id":"20250425_hvg-egyhazak-vallasi-kozossegek-templomok-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b461836d-d127-4448-b6ce-b79ba127f6f9.jpg","index":0,"item":"32451d44-f314-4ecc-a82a-e7e3f4ec7d69","keywords":null,"link":"/360/20250425_hvg-egyhazak-vallasi-kozossegek-templomok-felujitas","timestamp":"2025. április. 25. 09:35","title":"Isten tudja, hány kistelepülést érinthet a kormány templomfelújítási programja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80e150a7-db7c-425d-950d-cbbd733cfe70","c_author":"Gergely Zsófia","category":"itthon","description":"Mindent felülír az a cél, hogy Orbán Viktor rendszerét el kell takarítani, ezért muszáj 2026-ban a legerősebb ellenzéki pártra szavazni, „eszközként használva Magyar Pétert” – mondja Pankotai Lili. De a diákaktivista szerint a támogatást nemcsak megadni lehet, hanem elvenni is, mert a „slimfittes csávót” ugyanúgy el lehet takarítani, „ha nem azt csinálja, amiért megválasztottuk”. A HVG podcastjából az is kiderült, hogy a tanárok melletti tüntetésen elmondott, „6 darab” trágár kifejezést tartalmazó versével ismertté vált Pankotai hatévesen még az édesanyjával kopogtatócédulákat gyűjtött a Fidesznek, és szerinte akár a kormánypárt reklámarca is lehetne. Miért van az, hogy a generációja „leszarja”, hogy csúnyán beszél? Miért öltözik be mohácsi busónak minden évben? Hogyan készül kifejezetten a megmondószerepre egy sor különórával? Miért szervez fiatalokból álló csapatot annak érdekében, hogy mozgósítsa a választókat a jövő évi választások előtt? És mit válaszolna, ha a Tisza felkérné országgyűlési képviselőjelöltnek? Nézze meg Gergely Zsófia interjúját!","shortLead":"Mindent felülír az a cél, hogy Orbán Viktor rendszerét el kell takarítani, ezért muszáj 2026-ban a legerősebb ellenzéki...","id":"20250425_pankotai-lili-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80e150a7-db7c-425d-950d-cbbd733cfe70.jpg","index":0,"item":"72c2a6ce-69c7-4ded-9c2d-0a86f7064edd","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_pankotai-lili-podcast","timestamp":"2025. április. 25. 15:38","title":"Pankotai Lili: Magyar Péter szekerét tolom, mert az mindannyiunk szekere, akik kormányt akarunk váltani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hamilton és Maldonado robbantott, Vettel megdöbbent az időmérőn
szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?
Váratlan fordulatot hozott a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj időmérő edzése: a pole pozíció a McLaren bajnokaspiránsáé, Lewis Hamiltoné lett, míg a hétvége korábbi részt domináló Red Bull-menő, Sebastian Vettel a kritikus pillanatban megtorpant és a Williams tehetsége, a megtáltosodó Pastor Maldonado mögött csak a 3. rajtkockát tudta megszerezni.
Hamilton pályafutása 24. pole pozícióját szerezte Szingapúrban: ez a McLaren-klasszis idei 5. rajtelsősége, amelyből hármat a legutóbbi négy futamon hozott össze. Noha a brit egész hétvégén az élmezőnyben tanyázott, eredménye mégis meglepetésnek számít, mivel a hétvége korábbi szakaszát Vettel dominálta és úgy tűnt, hogy az összes szabadedzést uraló németre a kvalifikáción sem lesz ellenszer.
Hamilton az első etapot csak az 5. pozícióban zárta, a középső fázisban viszont már Vettel elé férkőzve az élen végzett és formáját átmentette a Q3-ra is: a brit az első próbálkozásra megfutott 1:46,632-es, egy kisebb fal-koccolást is magában foglaló körrel csípte meg a rajtelsőséget, így a második próbálkozását megkezdte ugyan, de a végére nyugodtan kiengedhetett.
Lewis Hamilton
McLaren
„Seb minden edzésen elképesztően gyors volt, így örülök annak, hogy a végén sikerült összehoznom egy ilyen kört. Az időmérőn előnybe kerülni nem könnyű, mert sok mindenre kell figyelni, például az abroncsok hőmérsékletére is, így szerencsésnek érzem magam, hogy sikerült megcsinálnom ezt az időeredményt” – értékelt Hamilton, aki a bajnoki tabella 2. helyén áll, 37 ponttal lemaradva az éllovas Ferrari-ásztól, Fernando Alonsótól.
Vettel több mint fél másodperccel volt lassabb a szigetországi versenyzőnél: utolsó próbálkozásával a hétvége korábbi szakaszában szürkén teljesítő, ám a Q3-ra megtáltosodó Maldonadót – aki 0,4 másodpercet kapott Hamiltontól - nem tudta kirobbantani az első sorból, így a 3. rajtkockával kellett beérnie. „Őszintén szólva csalódott vagyok, mert az autó egész hétvégén gyors volt, de sajnos az időmérőn nem tudtuk megtenni az utolsó fontos lépést. Egyébként a harmadik helyről rajtolni nem is annyira rossz” – értékelt a német.
Maldonado – aki az első sorból legutóbb Barcelonában rajtolhatott, ahol meg is szerezte első győzelmét - az előretörés okaival kapcsolatban kifejtette: „A hétvége korábbi szakaszában elvesztünk a rengeteg beállítás között, de az időmérőre sikerült javulnunk. Megpróbáltuk minél inkább a vezetési stílusomhoz igazítani az autót és a Q2-ben, valamint a Q3-ban már igazán jó volt a balansz. Nagyon várom a futamot” – fogalmazott a venezuelai.
Az utóbbi két szezon világbajnoka a másik McLarennel, Jenson Buttonnal osztozkodhat a második rajtsoron, míg őket a Ferrari vb-listavezetője, Fernando Alonso és a Force India egész hétvégén át tartó remek formáját az értékes 6. rajtpozícióra váltó Paul Di Resta követi majd a rajtrácson. „Csak reménykedni tudunk abban, hogy holnap pontokat szerezhetünk. Bízom benne, hogy ezt a pozíciót a hétvége legvégéig megőrizhetem” – mondta a 2010-es DTM-bajnok.
Fernando Alonso
Ferrari
Nem alakult túl fényesen az időmérő a másik Red Bull-pilóta, Mark Webber számára sem: az ausztrál a 7. időt repesztette, azonban a versenybíróság vizsgálatot indított ellene, ugyanis állítólag a Q1-ben feltartotta a Marussia versenyzőjét, Timo Glockot. Ha megtarthatja a pozícióját, a kenguruföldi sofőr az egyfutamos eltiltását követően visszatérő Lotus-tehetséggel, a Q2-ben a falat a 14-es kanyarnál megborotváló, a Q3-ban is hibáktól hemzsegő kört autózó Romain Grosjeannal osztozkodhat a negyedik soron.
Befért a legjobb tíz közé a két Mercedes is: Michael Schumacher és Nico Rosberg az új kipufogóval felvértezett Ezüstnyíllal bejutottak ugyan a záróetapba, ott azonban nem autóztak mért kört, így a 9-10. rajthelyeket mondhatják magukénak.
Mivel a Q2 hajrája rendkívül szorosan alakult: a két Mercedes jó hajrájának köszönhetően a Force India németje, Nico Hülkenberg, a lotusos Kimi Räikkönen és a ferraris Felipe Massa is kénytelen volt elbúcsúzni a folytatástól. Velük együtt búcsúzott a monzai szenzációról gondoskodó Sauber-tehetség, Sergio Perez, a Toro Rosso párosa, Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne is.
A Williams versenyzője, Bruno Senna volt az, aki a legtöbbet esett-kelt az időmérőn: miután pénteken egyszer már közelebbi ismeretségbe került a szingapúri falakkal, a Q1-ben az utolsó előtti kanyarnál előbb csak koccant, majd nem sokkal később olyan erővel csapódott neki, hogy eltörött a kék-fehér versenygép hátsó felfüggesztése, így hiába jutott be a Q2-be, ott már nem tudott mért kört autózni. „Túlságosan keményen nyomtam a gázt és az ilyen pályák mindig megbosszulják a hibákat. Ha Pastor a legjobb tíz között tudott végezni, akkor szerintem van okunk bizakodni a versennyel kapcsolatban” – mondta a brazil.
Száguldás a szingapúri éjszakában
Force India
Egyértelműen a nagy vesztesek közé sorolható Kamui Kobayashi is: a Sauber nem is olyan régen, Spában még az első sorból rajtoló japán pilótáját a két Toro Rosso kényszerítette búcsúra a Q1-ben, miután a csapat rosszul időzítette a versenyző utolsó mért körét. „Nem voltam eléggé magabiztos az autóban ülve. Szenvedtünk. Óriási volt a túlkormányzottság. Fogalmam sincs, hogy miért, de túlságosan lassúak voltunk” – hangzott Kobayashi értékelése.
Noha a Marussiák a hétvége korábbi szakaszában verték a Caterhameket, az időmérőn helyreállt a szokásos sorrend: a zöld-sárgák párosa a rivális egylet versenyzői előtt végeztek, ráadásul Vitalij Petrov – akinek állítólag ismét veszély fenyegeti a Forma-1-es jövőjét – gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Heikki Kovalainennél. Glock, a Marussia Szingapúr-menője arra panaszkodott, hogy Hamilton feltartotta, márkatársa, Charles Pic pedig furcsa helyzetbe keveredett. Az időmérőt a 22. pozícióban záró francia a versenyre 20 másodperc időbüntetéssel számolhat, ráadásul egy nap erejéig az FIA közlekedésbiztonsági kampányában is részt kell vennie: a szankció oka az, hogy az ifjú kiválóság az utolsó szabadedzésen, a piros zászlós fázis alatt végrehajtott egy előzést.