Újra megnyílhat a Forma-1 kapuja a tavaly februári, súlyos következményekkel járó ralibalesete óta a száguldó cirkusztól távol került Robert Kubica előtt. Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója Szingapúrban megszellőztette: nem kizárt, hogy az olasz gyártó gumitesztelő pilótai feladatokat adna a mostanában újra ralizó egyszeres futamgyőztesnek.
Mészáros Sándor
Mint ismeretes, jelenleg a Toro Rosso korábbi versenyzője, Jaime Alguersuari teszteli az F1 kizárólagos gumiszállítójának abroncsait, ám a spanyol tehetség azt tervezi, hogy jövőre visszatér a versenyzői mezőnybe, s bennfentes információk szerint erre jó esélye is van. Amennyiben a BBC rádiós szakértőjeként is ténykedő pilóta tervei megvalósulnak, a Pirellinek új tesztpilótára lenne szüksége: itt kerülhet képbe Kubica, aki jól ismeri a milánói gyár által tesztautóként használt R30-as Renault-t, amellyel 2010-ben versenyzett.
„Meglátjuk” – felelte a Kubica esetleges alkalmazását firtató újságírói kérdésre Paul Hembery sportigazgató. „Egy ideje nem beszéltem Roberttel, de dolgozunk néhány olyan projekten, amelybe talán belevonjuk őt is, így nem kizárt, hogy feltűnik nálunk. Nem tudom, hogy jelenleg képes lenne-e elvégezni ilyen feladatokat, azzal viszont tisztában vagyok, hogy nagyon erős a személyisége és képes a visszatérésre. Ha eltöltene egy évet nálunk, 2014-re olyan helyzetbe kerülhetne, hogy talán ajánlatot is kapna valakitől.”
Robert Kubica a 2010-es évadzárón
Renault
Kubica a tavaly februári, olaszországi ralibalesetben olyan súlyos kéz- és lábsérüléseket szenvedett, hogy közvetlenül az incidens után az is kérdéses volt, túléli-e a szerencsétlenséget. A korábban a BMW-nél és a Lotus-jogelőd Renault-nál versenyző krakkói klasszis hosszú időre eltűnt a nyilvánosság elől, s csak a közelmúltban tűnt újra felű: kiderült, hogy a jobb keze továbbra sincs olyan állapotban, hogy Forma-1-es autót vezessen.
Noha az F1-ben egyelőre nem szerepelhet, Kubica ralizással folytatja a rehabilitációt: nemrégiben két olasz bajnokin is elindult, amelyek közül az egyiket simán nyerte, a másikon viszont árokba borult a Subaru Imprezával. A lengyel nem sérült meg, sőt hangsúlyozta: továbbra sem tett le arról, hogy visszatérjen a királykategóriába.
Kubica ralizik és az árokban landol:
„Hamarosan már pályán is szeretnék tesztelni, mondjuk valamilyen GT autóval. Meglátjuk, hogy milyen lehetőségeim lesznek. Az biztos, hogy motivációban nincs hiány, igyekszem minél hamarabb felépülni” – fogalmazott a 27 esztendős versenyző, aki a közelmúltban azt is megszellőztette: ha nincs a tavalyi ralibaleset, idén valószínűleg Felipe Massa helyén versenyezne a Ferrari istállónál.
Kubica 2006 és 2010 között összesen 76 futamon indult a száguldó cirkuszban: a 2008-as Bahreini Nagydíjon pole pozíciót, ugyanabban az évben, Montrealban futamgyőzelmet szerzett a BMW-vel, s összesen 12 alkalommal állhatott dobogóra.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”