szerző:
MTI

Biológiailag lebomló cipőket és ruhákat felvonultató új kollekcióval készül a német Puma sportmárka, amely a környezetvédelem éllovasaként igyekszik felkapaszkodni a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas eladásaihoz.

A cég, amelyet az ENSZ-jelentések igazi élenjáróként üdvözölnek a vállalatok körében a természeti károk korlátozására irányuló erőfeszítések terén, azt is közölte, hogy a jövőben még kiterjedtebben veszi számba az általa okozott légszennyezettség, az üvegházhatású gázok kibocsátása, valamint a föld- és vízhasználat környezeti költségeit. 

"Úgy döntöttünk, hogy számunkra a fenntarthatóság az elsődleges irányvonal" - mondta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban Franz Koch, a vállalat elnöke, arra a kérdésre, hogy az újítás vajon fellendíti-e a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas mögött jelenleg harmadikként álló vállalat eladásait. "Szeretnénk hozzájárulni egy jobb világhoz, ugyanakkor némi versenyelőnyre is igyekszünk szert tenni" - adott hangot az elnök azon reményének, hogy a fogyasztókat vonzani fogják a környezetbarát termékek. 

A 2013-ban forgalomba kerülő új kollekcióban biológiailag lebomló sportcipők, trikók, újrahasznosított műanyagból készült melegítőfelsők és hátizsákok sorakoznak, amelyeket szolgálati idejük lejártával vissza lehet vinni az üzletekbe, feldolgozásra. A cipők talpa biológiailag lebomló műanyagból készül, míg a felsőrészük organikus pamutból és lenvászonból. Miután a visszavitt ruhadarabokkal végzett az aprítógép, hat-kilenc hónap múlva komposzt válik belőlük. 

Koch nem kívánt becslésekbe bocsátkozni a 22 darabos kollekció eladási adatait illetően. Ugyanakkor elmondta, hogy a "biológiailag lebomló" jelző korántsem jelenti azt, hogy a termékek nem tartósak. "Nem lehet csak úgy eldobni őket otthon a kertben, ásva egy lyukat annak reményében, hogy idővel fa fog kinőni a helyén" - hangsúlyozta az elnök. 

A vállalat ezentúl az egyes termékek számokban mérhető környezeti hatását is fel fogja tüntetni, tekintettel egy tavalyi tanulmányra, amelynek becslései szerint a cég 145 millió eurós kárt okozott a környezetnek 2010-ben. A számadatok célja, hogy tudatosabbá tegyük a fogyasztókat a választásaik környezeti hatásait illetően, és elirányítsuk őket a kevésbé kártékony lehetőségek felé - mutatott rá a cég, amely nem számolta hozzá a környezeti költségeket a termékek árához.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Vajna Tímea sokat örökölt, de egyedül nem rendelkezhet a vagyonról

Vajna Tímea sokat örökölt, de egyedül nem rendelkezhet a vagyonról

Stábja tagadja, hogy a horvát reality-sztár Borkaiékkal jachtozott

Stábja tagadja, hogy a horvát reality-sztár Borkaiékkal jachtozott

Itt is az első kihívás Karácsonynak: senki se akarja diszkontáron felújítani a Lánchidat

Itt is az első kihívás Karácsonynak: senki se akarja diszkontáron felújítani a Lánchidat

Állítják, nem a Puskás Aréna miatt ment el az áram Zuglóban

Állítják, nem a Puskás Aréna miatt ment el az áram Zuglóban

Nem tudja még lezárni Kenderesi zaklatási ügyét az úszószövetség

Nem tudja még lezárni Kenderesi zaklatási ügyét az úszószövetség

Szeretettel Pozsonyból: A szlovák belpolitika sem jobb a Deákné vásznánál

Szeretettel Pozsonyból: A szlovák belpolitika sem jobb a Deákné vásznánál