szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kamui Kobayashi, a Sauber a Forma-1-es versenyzője egyetlen hét leforgása alatt a mennyből a pokolba jutott: míg múlt vasárnap, Suzukában, hazai közönsége előtt begyűjtötte pályafutása első dobogós helyezését, addig Koreában bumfordi balesetet okozott a rajt után, amely miatt a szakma és a rajongók máris az új Grosjeanként emlegetik.

Az egy héttel ezelőtt a közel százezer honfitársa által felállva tapsolt japán a jeongami rajt után, a harmadik kanyarnál a McLaren versenyzőjét, Jenson Buttont, valamint a Mercedes színeit képviselő Nico Rosberget is taccsra tette. Hasonló végkimenetelű manővereket idén a Lotus versenyzőjétől, Romain Grosjeantól láthatott a nagyközönség, az egy futamtól már eltiltott francia azonban óvatos volt: mivel a sportfelügyelők figyelmeztették, hogy árgus szemekkel figyelik minden mozdulatát, ezúttal nem keveredett semmilyen incidensbe.

A 11. pozícióból startoló Button felháborodva nyugtázta Kobayashi húzását, ugyanakkor odaszúrt leendő csapattársának, a Sauber másik versenyzőjének, Sergio Pereznek is, akivel szintén összetűzésbe keveredett.

Kamui Kobayashi
Sauber

„Igazán jól rajtoltam, elmentem Michael Schumacher mellett és Nico Rosberg mellett voltam az első kanyarnál” – mondta Button. „Perez a semmiből került elő, behúzódott a belső ívre és megütötte az autóm elejét. Az egyenesben volt egy kis gyorsulási verseny Nicóval, aztán jobbról hirtelen egy nagy lökést éreztem és Kobayashi elhúzott mellettem. Szörnyű, hogy emberek így vezetnek az autósport csúcskategóriájában, egy ilyen hosszú futamon. Ezek a srácok mókáznak, miközben bajnoki pontokért megy a harc. Tudomásul kellene venni, hogy a futam nem két kanyarból áll. Nem tudom, hogy ezek a srácok képesek lesznek-e felfogni ezt valamikor.”

Míg Button – akinek matematikai esélye még lenne a vb-cím elhódítására, de kiesése után már kiírta magát az esélyesek közül – Rosberg társaságában igyekezett visszajutni a depóba, addig Kobayashi továbbment, húzása miatt áthajtásos büntetést kapott és végül a 18. körben feladta a futamot. A japán az incidenssel kapcsolatban leszögezte: nem érezte hibásnak magát a történtek miatt.

„Pozícióért harcoltam” – mondta a Sauber versenyzője. „Sajnos fékezés közben nehéz reagálni, s valaki nekem jött, így nem tudtam irányítani az autót. Az egyenesben pozícióért harcoltunk és mindkét oldalon autók voltak, így húzódni sem tudtam sehová. Nehéz lett volna elkerülni a történteket.”

Kobayashi négy fordulóval az évad vége előtt 50 ponttal az egyéni tabella 11. helyén áll, s a nyakán egyre inkább szorul a hurok. Míg Perezt már szerződtette a McLaren, addig a japán pilóta jövője bizonytalan: alig néhány órával a suzukai álomeredmény után ultimátumot kapott a csapattól, hogy valószínűleg csak abban az esetben maradhat a svájci egylet kötelékében, ha érdemi szponzori támogatást is fel tud mutatni.

Mivel a 26 esztendős versenyző nyíltan elismerte, hogy valószínűleg nem tud támogatókat verbuválni, a paddockban lassan elkönyvelt tényként kezelik, hogy az évad végén útilaput kötnek az egykori Toyota-kegyelt talpára. A pozíciójára egyébként többen is pályáznak: a nemzetközi sajtó a Toro Rossótól tavaly menesztett, idén Pirelli-tesztpilótaként dolgozó Jaime Alguersuaritól kezdve a Force India kötelékét erősítő Nico Hülkenbergen át a Caterhamet erősítő Heikki Kovalainenig számos versenyzőt hírbe hozott már Kobayashi állásával.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!