Nem mindig jó az a Forma-1-ben, ha idejekorán bejelentésre kerül egy új versenyzői szerződést: ezt Lewis Hamilton és Sergio Perez is megtapasztalhatta az Indiai Nagydíj nyitónapján. A McLarentől a Mercedeshez távozó brit és a Saubertől a McLarenhez igazolói mexikói is ráérezhetett, hogy milyen kívülállónak lenni.

A nevelőegyesületétől a Mercedeshez igazoló 2008-as világbajnok faramuci helyzetbe került: bár az újságíróknak váltig állította, hogy nincsenek új komponensek az autójában, Sam Michael technikai igazgató a két szabadedzés között kikotyogta az újságíróknak, hogy a 2013-as versenygép bizonyos komponenseinek fejlesztés alatt álló változatát beszerelték Hamilton gépébe, de nem szóltak erről a pilótának.

Noha az megszokott a Forma-1-ben, hogy a távozó versenyzőt már nem avatják be a készülő fejlesztésekbe, az mindenképpen kínos, hogy kiszivárgott az ügy. Michael a második gyakorlás után leszögezte: nincs jelentősége annak, hogy nem osztották meg a pilótával, hogy mi van épp az autójában.

Lewis Hamilton
©

„Ha például egy új első szárnyat tesztelünk, a versenyző csak annyit tud, hogy új az első szárny, a részletekről, hogy mi változott az előző változathoz képest, nincs tudomása.  A versenyzőt csak akkor vonjuk be a részletekbe, ha például a nyomatékgörbét változtatjuk, vagy valami olyasmit, ami erősen hat a vezethetőségre. Mérnöki feladatot végeztünk, Jenson sem tudott volna a részletekről” – magyarázta Michael.

Rosszabbul járt Sergio Perez, aki 2013-ban épp Hamilton helyét foglalja majd el a McLarennél. A mexikói sofőr helyére az első szabadedzésen beültették a GP2-ben pallérozódott Esteban Gutierrezt, akinek jó esélye van arra, hogy jövőre honfitársa helyén a svájci csapatnál versenyezzen.

Mindezt úgy lépte meg a Sauber, hogy Perez meghűléses betegségére hivatkoztak, holott mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy amolyan rövid erőfelmérőt kívánnak végrehajtani a fiatal pilótával. Perez – aki a második tréningen már visszatért a volán mögé – dühödten nyugtázta a történteket.

Gutierrez Sergio Perez autójával
©

„Örülök, hogy ennyire aggódnak az egészségem miatt…” – mondta a leendő McLaren-pilóta egy argentin tévécsatornának. „Elismerem, hogy nem voltam száz százalékos, de sokkal rosszabb állapotban is vezettem már. Nem volt igazi ok arra, hogy ne vezethessek. Készen álltam. Örültem volna, ha inkább én vezethetek, mert így elveszítettem egy szabadedzésnyi időt és emiatt sokkal nehezebb lesz beállítania az autót.”

Mint ismeretes, a pletykák szerint a Sauber a Koreai Nagydíj után szerződtette a Force India versenyzőjét, Nico Hülkenberget. Bár a kontraktust azóta sem jelentették be, a paddockban elkönyvelt tényként kezelik a német átigazolását, Gutierrezt viszont egyelőre csak opciónak tekintik. Mivel a fiatal sofőrt éppúgy a Telmex telekommunikációs mamutcég támogatja, mint Perezt, jövő évi szerepeltetésével a svájci alakulat minden bizonnyal a folytatásban is számolhatna a Közép-Amerikából érkező dollármilliókkal.

„Csodálatos tapasztalat volt Sergio helyére lépni ma reggel. Eddig csak célegyenes-teszteken vezettem a C31-est, ráadásul a pályát sem ismertem, ami még érdekesebbé tette számomra az edzést” – mondta GP2 idei bronzérmese, aki a 20. pozícióban zárt a gyakorlást és 1,4 másodperccel volt lassabb a Sauber japán versenyzőjénél, Kamui Kobayashinál.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Még mindig tízmilliárdok forognak a Quaestor-örökségben

Még mindig tízmilliárdok forognak a Quaestor-örökségben

Weber nem támogatja, hogy a Fidesz visszatérjen a Néppártba

Weber nem támogatja, hogy a Fidesz visszatérjen a Néppártba

 Ennyi hosszú hétvégénk lesz jövőre

Ennyi hosszú hétvégénk lesz jövőre

Leállósávban veszteglő baglyon segítettek a rendőrök

Leállósávban veszteglő baglyon segítettek a rendőrök

Vízjeget találtak a Marson, alig 2,5 centimétert kell leásni hozzá

Vízjeget találtak a Marson, alig 2,5 centimétert kell leásni hozzá

A 8-as Golf a legjobb, ami a VW-val történhetett – kipróbáltuk

A 8-as Golf a legjobb, ami a VW-val történhetett – kipróbáltuk