Tetszett a cikk?

Heikki Kovalainen súlyos árat fizethet azért a 12. helyezésért, amit a rivális Marussia versenyzője, Timo Glock hozott össze Szingapúrban: nem kizárt, hogy a finn az évad végén emiatt veszíti el az állását a Catherham istállónál, ami akár azt is jelentheti, hogy kiszorul a Forma-1 mezőnyéből.

Glock szingapúri eredményének köszönhetően jelenleg a Marussia birtokolja a 10. helyet a konstruktőri tabellán, ami a legértékesebb pozíció a sereghajtó csapatok – az orosz licensszel induló egylet a Caterhammel és a HRT-vel vív a mezőny leghátsó régiójában – képzeletbeli különligájában. A hőn áhított pozíció dollármilliókat jelent a televíziós bevételekből, így a Caterham jelentős összegtől eshet el, és ez rányomhatja a bélyegét a zöld-sárga alakulat jövő évi pilótaösszeállítására is.

Bár Kovalainen az immáron Leafieldben székelő különítménynél alapembernek számít a 2010-es indulás óta, Indiában a Turun Sanomat című lapnak elárulta: ha a kialakult helyzet nem változik, a csapat bevételkiesése miatt előfordulhat, hogy 2013-ra nem maradhat a malajziai légiforgalmi vállalkozó, Tony Fernandes együttesénél.

Heikki Kovalainen
Caterham

„A csapat számára kiemelten fontos, hogy visszaszerezzünk a tizedik helyet. Jelenleg erre összpontosítunk. Arról, hogyan alakul a jövőm a csapattal és Tonyval, még nem született döntés. Tony valószínűleg tudja, hogy mit akart, de vannak más lehetőségei is, amelyeket mérlegelni szeretne, mielőtt dönt arról, hogy mit tesz” – nyilatkozta Kovalainen, aki a 2008-as Magyar Nagydíjon, a McLaren színeiben aratta pályafutása eddigi egyetlen győzelmét.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a nemzetközi szaksajtó már potenciális utódjelölteket is emleget: Charles Picet, a Marussiánál idén debütáló, állítólag 7-8 millió eurós szponzori támogatással rendelkező francia ifjoncot már korábban is hírbe hozták a különítménnyel, de esélyesnek tartják az előléptetésre a gárda teszt- és tartalékpilótáját, Giedo van der Gardét is, akinek mögött szintén komoly támogatók állnak.

Nem kizárt az sem egyébként, hogy a Caterham lecseréli a másik versenyzőjét Vitalij Petrovot is: ugyan az orosz pilóta az utóbbi időben optimistán nyilatkozott a folytatás esélyeiről, menedzsere rendszerint panaszkodik amiatt, hogy az orosz cégek nem eléggé bőkezűek és kifogyhatnak a szponzori pénzekből.

Heikki Kovalainen
Caterham

„Tonynak kell eldöntenie, hogy alkalmaz két fizetős pilótát, vagy megtart engem, aki nem hozok pénzt. Velem még nem közölte, hogy mik a szándékai” – mondta Kovalainen, aki valószínűleg nem számított arra, hogy ilyen nehéz helyzetbe kerül: a pilótához közel álló finn források szeptember elején, az Olasz Nagydíj magasságában szinte biztosra vették, hogy a 31 esztendős versenyző jövőre a Saubernél folytathatja pályafutását.

„Várok, mi mást tehetnék? Közben természetesen a menedzsmentem is gőzerővel dolgozik, így meglátjuk, hogy mi lesz” – fogalmazott az északi sofőr, aki 2007 óta tartó pályafutása során összesen 105 nagydíjon vett részt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!