A versenyző hároméves tervének csúcspontja a 2016-17-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megméretés 1992-93-as kiírásában a magyar hajós - legjobb nem franciaként - az ötödik helyen ért célba.
A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készített vitorlást Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe.
"Ezen a hajón minden alkatrész egyedi, abszolút hi-tech, körülbelül harminc kilométer kábel és több kilométer kötél van beleépítve" – mondta Fa Nándor.
A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek betartását. A vízre tétel után is tesztelik majd: például egy daruval felborítják, és a hajósnak egyedül fel kell tudnia állítani.
A hajót az Adriára szállítják, ahol a vízen elvégzik a hátralévő munkákat, majd április-májusban lesz a bevitorlázás.
Az első verseny, amelyen a 60 éves magyar sportember szeretne részt venni, a június 1-jén rajtoló New York-Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros megméretés, ahol Fa Nándor társa a volt olimpikon, Goszleth Marcell lesz.
Ezután következik december végén a Barcelona World Race, azaz a kétszemélyes non-stop földkerülő verseny. A végső cél pedig az újabb Vendée Globe-részvétel.
Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren versenyez.