szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén várhatóan rekordot döntenek az amerikai futball döntőjét kísérő tévés reklámköltések, összesen 377 millió dollárt költhetnek el az ötvenedik "arany" Super Bowl alkalmából. A cégek jellemzően ebben az időszakban rukkolnak elő legjobb reklámjaikkal, a libabőr hatás és a sztárparádé mellett a cukiság és a sírva röhögés sem marad el, melyek közül néhányat már közzé is tettek.

Egy 30 másodperces reklámra 4,8 millió dollárt kell költenie annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az ötvenedik Super Bowl alkalmából – írja az mmonline. A Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, ráadásul az egyik legnagyobbnak számító amerikai piac is meghatározza, hogy idén 7 százalékkal magasabb a tavalyi árakhoz képest a reklámidő, így várhatóan újabb csúcsot állítanak fel.

Az árak a 120-szor magasabbak, mint amennyit az első döntő idején fizetnie kellett a cégeknek – ez is mutatja, hogy az évek során mennyire felfutott a sportág iránti érdeklődés az infláció mellett. További érdekesség, hogy az idei döntő tévés reklámköltései nagyobbak, mint a 60-as, 70-es, 80-as évek döntői összesen.

Nem csak a költések, hanem a reklámok színvonala is mutatja a Super Bowl fontosságát, még a Pokemon vagy a Heinz is – akik alapvetően nem kapcsolódnak a sportághoz – komolyan megerőltetik magukat, hogy minél lenyűgözőbb reklámokkal álljanak elő. Pont ezért világszerte már nem csak a döntő vagy a szünetben tartott látványos show szögezi a képernyő elé a nézőket és a szurkolókat, hanem a sokszor libabőrt és sztárparádét eredményező reklámok is, melyek közül párat már a döntő előtt nyilvánosságra hoztak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az űr a legvégső határ – Jeff Bezos életútja, 4. rész

Az űr a legvégső határ – Jeff Bezos életútja, 4. rész

A francia védettségi igazolványnál a PCR-teszt is számít

A francia védettségi igazolványnál a PCR-teszt is számít

Földényi F. László: Vidnyánszky a művészeti életben azt teszi, amit a hazai oligarcháknak tenniük kell

Földényi F. László: Vidnyánszky a művészeti életben azt teszi, amit a hazai oligarcháknak tenniük kell