szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Pályafutása első dobogós helyezését érte el Herczig Norbert a rali-Európa-bajnokságon (ERC): a magyar versenyző a sorozat görögországi futamát a második helyen zárta.

A négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta és navigátora, Ferencz Ramón az utolsó kör mindkét gyorsaságiján megelőzte a végső győztes Bruno Magalhaest.

"Nehéz szavakba önteni, amit érzünk" – mondta Herczig Norbert, majd felidézte a viadal történéseit: "Rögtön az első gyorsaságin vérszemet kaptunk, mert húsz másodpercet tudtunk faragni az elsőhöz képest, az utolsón ezt próbáltuk tovább feszíteni. De nem Magalhaes, hanem én csináltam egy kisebb hibát, lecsúsztunk az út mellé, azonban nem vesztettünk vele sokat. Onnantól kezdve próbáltuk tartani a második helyet, olyan gumitaktikával mentünk ki, hogy az utolsó körre is maradt jó abroncsunk. Amikor ott álltunk a dobogón, arra gondoltam, milyen nagy versenyzők voltak már itt, azt, hogy ezt megélhettük, már nem veheti el tőlünk senki" – tette hozzá.

Herczigék a márciusi nyitányon hatodikként végeztek az Azori-szigeteken, majd egy defekt ellenére 11. lettek május elején a Kanári-szigeteken. A MOL Racing Team színeiben versenyző magyar páros Skoda Fabiájába az Akropolisz-ralin Hi5 elnevezésű, nemzetközi szabványoknak megfelelő versenyüzemanyag került. A MOL és a Hexán közös szakértői csapata 2015-ben fejlesztette ki a MOL Racing Fuel RST üzemanyagot, amely a nemzetközi szövetség, az FIA előírásainak megfelelő, kifejezetten versenyfelhasználású benzin. A Mol első generációs versenybenzinével szemben az új, Százhalombattán kifejlesztett Hi5 üzemanyag sokkal inkább koncentrál az FIA R5 géposztályú versenyautók motorjainak az elvárásához. Az üzemanyag nemcsak a csúcskategóriás motorral rendelkező versenyautóknak nyújt gyorsabb nyomaték felfutási lehetőséget, hanem az alacsonyabb fordulatszámon üzemelő egyéb turbós versenyautók is élvezhetik a kigyorsításoknál érezhető erőtöbbletet – olvasható a cég közleményében.

Herczig és navigátora hosszú évtizedek óta az első magyar kettős, amely teljes szezont teljesít az ERC legmagasabb kategóriájában. A görögországi futam után június 15-17-én Cipruson, majd Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Lettországban versenyez a mezőny.

Eredmények
1. Bruno Magalhaes, Hugo Magalhaes (portugál, Skoda Fabia R5) 3:02:09.04 óra
2. Herczig Norbert, Ferencz Ramón (Skoda Fabia R5) 29.1 másodperc hátrány
3. Hubert Ptaszek, Maciej Szczepaniak (lengyel, Skoda Fabia R5) 1:37.2 perc hátrány
...10. Érdi Tibor, Papp György (Mitsubishi Lancer Evo X) 9:07.8 perc hátrány

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Sport

Újra lesz magyar páros a rali-Eb-n

Évtizedek óta először idén ismét teljes szezont teljesít a rali-Európa-bajnokság (ERC) legmagasabb kategóriájában egy magyar kettős. Herczig Norbert és új navigátora, Ferencz Ramón a MOL Racing Team színeiben áll majd rajthoz a sorozat futamain.