Milyen a jó vírusmarketing?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Salgó Andrea (hvg.hu)
Tetszett a cikk?

Ma már minden második cég rendelkezik saját honlappal, de legtöbbjuk vagy nincs tisztában, vagy nem tud élni az online marketing adta lehetőségekkel. Ezt bizonyítják a HVG Online szerkesztőségébe beérkező levelek. Wolf Gábor válaszaiból kiderül, hogy mikor nem minősül spamnek a cég honlapjáról kiküldött levél, s miért fontos a jó címsor.

Egyre elterjedtebb idegenforgalmi vállalkozás lévén - fontosnak tartjuk az internetes értékesítést. Mit gondolsz a virus marketinggel kapcsolatban az alábbiakról: ha valaki - felhasználva honlapunk ezen menüpontját - ajánlja az oldalunkat egyik ismerősének, s ezáltal megadja és a megfelelő mezőbe beleírja saját email címét és nevét, akkor levele spamnek  minősül? Megoldás,  ha kellően tájékoztatjuk a címzettet arról, hogy honnan és milyen módon jött a levél? Az ily módon a közkedvelt "viral marketing" törvényes-e? Kinek a neve szerepeljen feladóként és milyen email cím?


Ha van a honlapodon egy "ajánlom az ismerősömnek" funkció, akkor két lehetőséged van:
 
1) A honlap eleve elmagyarázza az ajánlónak, hogy az ő által beírt email címről fogja megkapni az ismerőse az ajánló levelet, plusz mindenképpen legyen ott, hogy mi lesz az email pontos szövege. Bónusz pont jár azért, ha az ajánlónak lehetősége van szerkeszteni a levél szövegét.
 
2) Az ismerősnek kimenő email-t a címedről kell küldeni, és benne valami ilyesmi állhat, hogy "XY, a kedves ismerősöd ajánlotta az oldalunkat, mivel úgy gondolja, hogy örülnél egy ilyen utazási ajánlatnak.

Bármelyik verziót választod, ez egy egyszeri levél lehet, ami nem jogosít fel arra, hogy további emaileket küldj az ajánló ismerősének - ez ugyanis már spam lenne. Célszerű a levélben elhelyezni egy feliratkozási lehetőséget, vagy egy egyszeri ajánlatot, ami alapján eldöntheti az ismerős, hogy kéri vagy sem.

Figyelemfelkeltés jó címsorral (Oldaltörés)

Van egy jól működő honlapunk amit sokan látogatnak, s egyre több olyan vásárlónk van, aki a honlap meglátogatása után jön el hozzánk. A segítséged kérném abban, hogy milyen információval érdemes indítani a honlapunkat,  és ez hogyan tálaljuk. Vagyis hogyan lehet hatékonyabban és tudatosan becsalogatni ezeket látogatókat az üzletünkbe a honlap segítségével?

Semmi nem olyan hatásos, mint egy jó címsor. A címsor feladata a honlap, nem pedig a termék, illetve a szolgáltatás eladása. Ha képet is használsz, akkor annak támogatnia, értelmeznie, illetve illusztrálnia kell a címsort. Csak abban az esetben szabad főszereplőként alkalmazni a képet, ha "sokkoló". Tegyél fel a honlapodra még olyan bónusz tanulmányt is, amit az email címükre kérhetnek a látogatók, így elküldheted nekik a tanulmánnyal együtt az ajánlatod is. Ez azért remek módszer, mert ha valaki vásárlás előtt az interneten keres egy bizonyos szolgáltatást, akkor lesz X honlap, amit végignéz, de csak egy levél lesz csupán a beérkezők között: a tied.

Milyen marketingeszközöket tudna hatékonyan,  kis költséggel felhasználni egy egyszemélyes vállalkozás, aki szellemi terméket (például fordítást) ad el? Jelenleg a régi kapcsolatok és az optimalizált honlap hozzák a munkát. Létezik más varázsszer, ha a telefonálás és a levelezés nem jött be?

A szolgáltató cégek számára sokkal jobban működik az úgynevezett "lead generáló", azaz érdeklődő szerző reklám, mint a szokásos imázs reklám. Az imázs reklám az, amikor a reklámod gyakorlatilag csak annyi, hogy "Fordítás, lektorálás", plusz pár reklámízű szó és elérhetőségek.

Ha például egy bizonyos szegmens a célközönséged, mondjuk jogi anyagok fordítására szakosodott, akkor valami ilyesmit kell reklámoznod:

"Öt szarvashiba, amit jogi szövegek fordításánál a legtöbben elkövetnek. Mik a leggyakrabban félrefordított jogi kifejezések, amik miatt támadhatóvá válnak a lefordított szerződések? Kérje ingyenes tájékoztató anyagunkat az alábbi telefonszámon..."

Miután ez a hirdetés kiment, és valaki elkéri a tájékoztató anyagodat, mellékelj hozzá egy próbafordítási ajánlatot, ami csak egy hónapig érvényes. Ha nem rendel, 3 hét múlva küldj egy emlékeztetőt, hogy már csak 1 hétig érvényes a próbafordítási ajánlat, és mellékelj hozzá pár elismerő idézetet a meglévő ügyfeleidtől.

Az ilyen típusú hirdetés azért ’dinamit’ erejű, mert míg a szolgáltatás reklámozása nagy ellenállásba ütközik, addig egy ingyenes, a célcsoportot érdeklő anyag reklámját látva rengeteg potenciális ügyfél teszi fel a kezét, hogy "érdekli". Onnan már az Ön feladata fizető vevőkké tenni őket.

A hirdetést folyamatosan meg kell jelentetni, s a cég növekedésével párhuzamosan, a bevétel egyre nagyobb részét kell erre fordítani. A fennmaradó összegeket költsd mindig arra, hogy egyre több helyen kezd reklámozni. Olyan ez, mint a Monopoly - szépen építi ki a csatornáit, amíg a végén a te céged dominál az adott területen, mivel a legtöbb fordítóiroda marketingje szerencsédre 'nem létezik'.

Wolf Gábor

Forrás: www.marketingcommando.hu

Tegye fel kérdéseit Ön is Wolf Gábornak a hvg.hu fórumán