Jó példa erre a Tununak városában meghonosított kezdeményezés, ahol a térség első interneten közvetített tanóráit honosították meg Kim Abolafia vezetésével. Összesen 17 falu diákjainak közvetítenek matematikaórákat a hét öt napján, a videokonferencia módszereivel próbálva áthidalni a hatalmas távolságokat, amelyek Alaszkát jellemzik. A három éve kezdődött projekt kezdetén még a résztvevők sem igazán tudták, mire lesznek képesek. Abolafianak meg kellett küzdeni a rutintalansággal, valamint új módszereket kellett kidolgoznia a figyelem felkeltése és megtartása érdekében. A legnagyobb probléma az interakciók limitáltsága. A távoktatás lehetőségei adottak, hisz az állam 54 iskolai körzetében az utóbbi években kivétel nélkül kiépült a szélessávú infrastruktúra, a kilenc legelhagyatottabban fekvő térséget pedig videokonferenciára alkalmas berendezésekkel is ellátták.
A technológia ugyanakkor gyermekbetegségekkel küzd, a szélsőséges időjárás, a különböző üzemzavarok és az eszközök használatában való járatlanság hátráltatják a zavartalan oktatást. Továbbá vannak természetesen, akik szerint egy húsvér tanerőt nem pótolhat semmilyen képernyő - bár azt az ellenzők is aláírják, hogy egyes esetekben a távoktatás kikerülhetetlen; főleg úgy, hogy az internet megjelenésével teljesen új távlatok nyíltak meg.
Éppen az efféle megoldásokat támogatja az állam E-rate nevű programja, amely az iskolák ilyen jellegű távközlési költségeinek 90 százalékát fedezheti. Az elmúlt hat évben összesen 75 millió dollárt használtak fel Alaszkában. Ennek keretében más videokonferencia alapú megoldások is születtek (ilyen például a „Huskyk hangja" nevű, elsősorban közösségépítésre használatos rendszer is).A videkonferencia és a képtovábbítás, valamint a visszacsatolás problémáit próbálja kiküszöbölni egy másik jellegű távoktatási fejlesztés. Kotzebue környékének eszkimó közössége Alaszka egyik legbehálózottabb térségének számít.
Az itteni iskolákban alkalmazott módszert „Live Internet"-nek nevezik. A rendszer az internetes hangtovábbításon alapul, a nebulók fejhallgatón keresztül hallják a tanár hangját, a számítógép előtt ülve egy interaktív táblán láthatják a tananyagot és a magyarázatokat (tulajdonképpen megosztott dokumentumként). Ha kérdésük van, azt mikrofonon keresztül, vagy a „jelentkezés" ikonra klikkelve tehetik meg. A módszer jóval kisebb sávszélességet kíván, mint a képtovábbításon alapuló, valamint könnyebben archiválható, így a hiányzások pótolhatók.
A fejlesztéseket ösztönzi az a törvény, amely szerint fontos tantárgyakat (például a matematikát) csak magasan képesített oktatók taníthatnak. Ennek megoldása ugyanis hagyományos módon Alaszkában, ahol a legtöbb tanár kényszerűségből a lehető legtöbb tárggyal foglalkozik, képtelenség. (Infinit)