|
A komputeres modellezéssel és a repülőgépgyártásból átvett technológiákkal támogatott kísérletsorozat 5 millió dollár összköltséggel jön létre. Az új csodacsónak legfotosabb újítása elődeihez képest, hogy másodpercenként ezer művelet elvégzésére képes számítógép figyel majd stabilitására. A kísérleti pilótának ezért csak az elemekkel – vízzel és levegővel – kell megküzdenie a csúcskísérletben. Végső esetre azonban egy katapultot építenek a motorcsónakba, ám az sem veszélytelen, ha valakit négyszáz kilométer per órás sebességnél kilőnek egy ülésből , hiszen olyan gyorsulási erő hat a pilótára, mintha ágyuból téglafalba lőnék ki.
A jelenlegi vízi sebesség csúcstartó Ken Warby – aki 317 mérfölddel tartja a rekordot - úgy véli: „Wicks-et a száguldó csónakok világában csak a média kurvájaként emlegetik, és az új kísérlet megöli őt, feltéve, hogy valaha megépül a hajó”.
A vízi sebességrekordok jóval nagyobb veszélyt hordoznak magukban a szárazföldi gyorsulási kísérleteknél, függetlenül a víz nyugodtságától.