Bár a reklámügynökségek még a hagyományos reklámok mobilkészülékekre ültetésében gondolkodnak, egyre többen ismerik fel, hogy a tömegmédia számára készített reklámok nem lehetnek sikeresek mobilkörnyezetben. Főleg a fiatalokból álló mobilgeneráció tanulta meg, hogy az új technológiák segítségével hogyan játssza ki a média fennhatóságát, kerülje el a kellemetlen szituációkat, és kerülje meg a hagyományos médiakampányokat.
A mobil fiatalság elérésére specializált megoldások már léteznek, de egyelőre kevés helyen alkalmazzák őket a nagy cégek. Ez azonban változóban van. A Daimler Chrysler például kifejezetten mobiltelefonra tervezett játékokat készíttet, melyek egyben reklámhordozóként is szolgálnak.
A reklámozók rájöttek, hogy a mobiltelefonok személyes jellegüknél fogva folyamatosan a fogyasztók közelében vannak, ahova mindig jó eséllyel lehet célba juttatni a reklámokat. A Rocky Mountains reklámügynökség az USA-ban például arra építi stratégiáját, hogy a felhasználóknál vásárlás közben velük van a készülékük. Ha ilyenkor kap valaki reklámanyagot, biztosabb a vásárlás is. Egy másik cég, a Mob Shopper a helyi bevásárlóközpontokban árusító üzletek számára teszi lehetővé, hogy SMS-ben juttathassák el vásárlási kuponjaikat a potenciális vásárlóknak, akik ezáltal nagyobb valószínűséggel térnek be boltjukba.
De a reklámok formájának megváltozásánál nagyobb horderejű azok szellemiségének átalakulása. A hirdetők immár nem nyomhatják rá reklámjaikat vakon egy olyan médiumra, ahol a tartalomért fizet a vásárló. A fent említett marketingmegoldások közös vonása, hogy azokra be kell jelentkezni, vagyis csak az kapja meg őket, aki akarja. Így a felhasználók szabadon kiválaszthatják a számukra érdekes speciális reklámokat. A hirdetők előtt álló legnagyobb kihívás így éppen az lesz, hogy megfeleljenek a kezdeményező féllé váló fogyasztó igényeinek.