A Herceg jött, megláttuk, és azonnal elnyerte a bizalmunkat. A 2003-as év egyik legszebb és legjobb játéka volt a The Sands of Time, mely méltán nyert el több díjat az év végi összegzésekben. A The Warrior Within címet viselő folytatás nem hozott szégyent az előző részekre.
Ügyesen forgatja a jatagánt… © PC Dome |
Ami jó volt, azon ne változtass gondolhatták a fejlesztők az ügyességi részek építésekor. Újból lesz egy nagy rakás agyzsigerelő és átlagon felüli ügyességet igénylő feladvány, amelyhez egyedül a három kameraállás nyújt segítséget (a normál külső nézetes, a madártávlati, illetve most már egy belső nézeti kamera is), illetve, hogy megfelelő homokmennyiség esetén visszatekerhetjük egy picit az időt, éppen a balul sikerült lépésünk előtti pillanatokra. Két újdonság is megjelent: az első a kötél, melyen nemcsak mászhatunk, hanem oldalra kilengve megnyújthatjuk falon-futásunk hosszát, illetve a szép, vörös függönyök, melyekkel esésünket tudjuk látványos módon lassítani. Maradtak azonban régi ismerőseink, a forgó pengék, a mozgó karmos oszlopok, a körfűrészek, illetve a mozgásérzékelős szöges talajrész, mely most időkapcsolós lett, tehát ha átfutunk rajta, akkor optimális esetben nem sérülünk meg. Természetesen a herceg irányítása maradt a régiben, tehát adott balszerencsés helyzetben leginkább csak saját ügyetlenségünket okolhatjuk, nem a készítőket.
Az előző rész leggyengébb pontja kétségkívül a harc volt. Igazából szép is volt, látványos is volt, voltak jobb pillanatai is, de valljuk be: egy támadásgomb és az ugrás nyomogatásából állt az egész. Ennek kiküszöbölésére rengeteg újdonságot találunk a WW-ben. Kezdjük a legfontosabbal, a hangzatos Free-Form Fighting Systemmel, érthetőbben a Szabad Harcrendszerrel. Lényegében arról van szó, hogy jóval többfajta támadást tudunk végrehajtani, sokkal több kombó lesz, illetve mindezt jóval látványosabban tehetjük.
Csak a fejét, hogy meg ne sántuljon! © PC Dome |
Az ellenfelek is megváltoztak, lényegében egy ismerős ellenség nem tér vissza az előző részből. Természetesen erősségükben változatlanok maradtak, így leginkább mezei gruntokkal fogunk találkozni. Az előző résztől eltérően most jóval okosabbak lettek ellenfeleink, illetve nincsenek „színkóddal” megkülönböztetve. Lesz tehát hol kipróbálni az új harcrendszert.
Amiben az előző rész erős volt, az a meseszép látványvilág. A fejlesztők most is kitettek magukért. A grafika egyedüli gyenge pont talán a főszereplők ábrázolása, valahogy inkább hasonlítanak marionett figurákra, mint élő szereplőkre. Ellenfeleink ezzel szemben nagyon jól kitaláltak, szépen megvalósítottak. A különböző kombók, varázslatok láttán pedig biztos nyitva marad néhány száj.
A zene változásai viszont határozottan elszomorítóak. Bár javarészt még mindig a Stuart Chatwood által komponált melódiák hallhatók, a leghangsúlyosabb részeknél különböző fejrázós rock számok szólalnak meg, amibe az előző rész dallamai után szinte belefájdult a játékos feje. A herceg szinkronja is megváltozott, szerencsére azonban ez minőségileg nem romlott, talán férfiasabb lett.