Tavaly 53 millió amerikai internethasználó, azaz az összes felhasználó 44 százaléka használt valamilyen online bankkal kapcsolatos szolgáltatást 2004-ben, ez a szám pedig 47 százalékkal nagyobb a 2002-es eredménynél, illetve közel három és félszerese azok számának (14 millió), akik már 2000-ben is az interneten intézték banki ügyeiket.
A tavaly novemberben készült felmérés azt is megállapította, hogy az e-bankingot a vásárlás és az utazások lefoglalása követi a sorban – e tevékenységcsoportnál a növekedési arány 36 százalékos volt.
A növekedés hátterében a szakértők főleg a szélessáv elterjedését sejtik (ahogy a Nielsen/NetRatings kutatása kimutatta, a háztartások 55 százalékának volt ilyen kapcsolata, azaz immár több mint ötven százalékos a broadband aránya, és ez a jelenlegi növekedési ütem folytatódása esetén az év végére 70 százalék is lehet).
A Pew vizsgálata szerint az a felhasználó, akinek átlagos szélessávú internet kapcsolata van, rendszerint hétféle tevékenységet végez egy nap, szemben a modemes kapcsolatot használók háromféle aktivitásával. A broadbandezők tehát sokkal nagyobb térben mozognak a világhálón, amibe az e-bankolás is belefér. A szélessávú felhasználók közül 62 százaléka végez e-banki tevékenységet, ezzel szemben a dial-upos felhasználók közül csak 32 százalék.
Egyéb demográfiai jellemzők tekintetében elmondható, hogy a 28-39 év közötti nethasználók 60 százaléka használ online banki szolgáltatást, szemben a fiatalabbak (18-27) 38 százalékával. Nemek tekintetében pontosan tíz százalékos előny mutatkozik a férfiak javára e tekintetben (49 százalék a 39-cel szemben). A jövedelem befolyásoló hatását – mint általában minden más internetes tevékenységnél – itt is megtalálhatjuk, a 75 ezer dollárnál magasabb jövedeleműek gyakrabban veszik igénybe ezeket a szolgáltatásokat.
Üröm az örömben. Hogy az online bankolás elterjedésével az adtahalászati technikák (phising), csalási kísérletek volumenének és hatásfokának emelkedése is megfigyelhető.