"Jól vagyok, jól érzem magam. A ma éjszaka hosszú lesz, s az lesz a holnapi nap is" - mondta újságíróknak Fossett, mielőtt felszállt volna GlobalFlyer Virgin Atlantic nevű gépével.
© virginatlanticglobalflyer.com |
A repülés alatt Fossett az amerikai űrügynökség, a NASA által rendelkezésére bocsátott rendszer segítségével szinte állandó kapcsolatban áll Salinában tartózkodó csapatával. Útján egy másik repülőgép kíséri, hogy beszámoljon a hőstettről és szükség esetén segítséget nyújtson.
Steve Fossett intenzív fizikai és szellemi felkészülés után szállt be a pilótafülkébe, ahol több mint három napot tölt. Miután a gépen nincs jégmentesítő berendezés, a pilótának figyelembe kell vennie az időjárási körülményeket a fel- és leszálláskor. Ez utóbbit két ejtőernyő is segíti majd. A startot az év eleje óta többször elhalasztották a kedvezőtlen széljárás miatt.
A gépet Burt Rutan mérnök, az első magán űrrepülőgép, a SpaceShipOne és a Voyager űrszonda alkotója tervezte. A rekordkísérlet harmadik frontembere Richard Branson angol milliárdos, aki több korábbi rekordkísérletben is Fossett segítője volt. Ő a GlobalFlyer tartalékpilótája, s az ő cége, a Virgin Atlantic Airways légitársaság finanszírozza a mostani kísérletet.
Wilay Post volt az első pilóta, aki 1933-ban hét nap alatt, számos leszállással repülte körül a Földet. Az első leszállás nélküli repülést a Jeana Yeager-Dick Rutan (a GlobeFlyer tervezőjének fivére) alkotta kettős hajtotta végre 1986-ban. A leszállás nélküli világkörüli út rekordján kívül Fossett további rekordokat is fel kíván állítani, közöttük a sugárhajtású repülőgépek távolsági rekordját is. A jelenlegi rekordot - ami több mint 19 311 kilométer - egy B-52-es bombázó állította fel 1962-ben. Fossett volt az első, aki egyedül repülte körül a Földet léghajón 2002-ben, hat sikertelen kísérlet után.