A világon 850 millió és egymilliárd közé tehető az éhezők száma. Rajtuk próbál segíteni az egyik legjelentősebb élelmiszersegély-szervezet, az ENSZ Világélelmezési Programja (World Food Programme - WFP). Az 1963 óta működő program a világ több mint 80 országában közel 100 millió éhezőnek próbál segíteni a túlélésben. Most pedig arra az elhatározásra jutott, hogy a számítógépes és videojátékok népszerűségét kihasználva próbálja eljuttatni üzenetét a világ gazdagabb fele számára.
Az ötletgazdák nevelő célzatú, ám mégis lebilincselő játékprogramot hoztak létre az olasz Deepend számítógépes design stúdió és a Londonban működő Playerthree fejlesztőcég segítségével. Az elsődleges cél természetesen az, hogy a játék szembesítse az ifjabb korosztályt korunk egyik legkomolyabb problémájával, az éhezéssel, amely egymaga több áldozatot szed, mint az AIDS, a TBC és a malária együtt; és a célok közé tartozik az is, hogy bemutassák, hogyan működik a humanitárius szervezet.
A Food Force elnevezésű játékprogrammal elsősorban a 8-13 éves korosztályt kívánják megcélozni. A játékban hat pályát, azaz hat különböző küldetést kell teljesíteni - a gyerekeknek épp ugyanazokkal a veszélyekkel kell virtuálisan szembenézniük, mint amelyekkel a segélyszervezet tagjai nap mint nap meg kell, hogy küzdjenek: helikoptert vezetni egy bevetés során, ledobni a segélycsomagokat, tárgyalni az ellenséges haderővel, stb. A képzeletbeli szigeten farmot is létre kell hozni, ahol további élelmiszereket kell termelni.
Minden feladatot egy-egy WFP-aktivista ismertet; a sikeresen megoldott küldetéseket aztán pontokra lehet váltani, és az egyes missziók után a játékosok megnézhetik, hogy hogyan oldották volna meg a feladatot a valóságban a segélyszervezet munkatársai.
A játék PC-re és Macintoshra készült, és ami nagyon fontos: ingyenesen letölthető. Nem meglepő tehát, hogy a webhely iránti hihetetlen nagy érdeklődés miatt nem is bírták a szerverek a terhelést. Ám amilyen gyorsan szokott reagálni a vészhelyzetekre a Világélelmezési Program, olyan gyorsan kapcsolt a Yahoo, és felajánlotta a segítségét. A hosting terén nyújtott támogatás jól jött, hiszen a játékot egy időben négyezer gépről próbálták letölteni, ami túl soknak bizonyult; a portál játékoldalai (Yahoo! Games) számára, amelyeken egyszerre több millió látogató szokott böngészni, ez nem számít komoly terhelésnek, így most már az óriásportál is hozzájárult ahhoz, hogy a Food Force elérhető legyen.
A játék egyelőre angol nyelven létezik, de az ötletgazdák tervezik, hogy lefordíttatják más nyelvekre is.
A Food Force remek bizonyíték arra, hogy egy videojáték - az aggódó szülők körében elterjedt vélekedéssel ellentétben - nem csak akkor lehet népszerű, ha véres és erőszakos; továbbá az iránta megnyilvánuló rendkívüli érdeklődésből az is kiderül, hogy egy oktató-nevelő típusú játék is lehet sikeres a gyerekek körében.