A doménnév-piacterek eseményeit nyomon követő három legnagyobb független cég, a DNJournal, a német Domain-Spiegel.de és a Sedo.com összesített adatait figyelembe véve az üzleti (.doc) domének átlagos eladási ára meghaladta a 9700 dollárt.
Habár könnyen elképzelhető, hogy olyan magas árral, amennyiért még 1999-ben a business.com elkelt (7,5 millió dollár), már sohasem fogunk találkozni, a jelek mindenképpen azt mutatják, hogy megerősödőben van ez az üzletág.
Ráadásul a mostani boom jelentős mértékben különbözik a korábbitól, mivel az elektronikus kereskedelem növekedése immár a hagyományos üzleti modellek stabil alapjain nyugszik - jelentette ki az E-Commerce Times-nak Matt Bentley, a Sedo.com vezetője.
2004-ben Az olyan újabb internetnév-kiterjesztéseket, mint a .info, a .biz és a .us is széles körben kezdték el használni a webszájtok tulajdonosai, és ezek körében is jelentősen megugrott a nyilvántartott üzleti tranzakciók száma. Ennek következtében pl. a .info végződésű doménnevek eladásának összértéke az elmúlt évben meghaladta a 367 ezer dollárt.
A fentebb említett folyamatok világviszonylatban is érzékelhetők. Mint Bentley rámutat, a dotkom-piac újjáéledése nem szorítkozik egy vagy két (az amerikai és a német) térségre. Az új doménnevek regisztrálásának és üzleti célú értékesítésének növekedési trendje globális jelenség. Összességében mintegy 67 millió új doménnév bejegyzésére került sor világszerte.