A lista élcsoportjában nem volt nagy mozgolódás az egy évvel ezelőtti állapothoz képest. Az értékén három cég is 10 százalékot tudott javítani az első tizenöt mezőnyében, de ez csak a Nokia számára jelentette, hogy két helyet is előre ugorhatott, s idén már hatodik a rangosrban.
A listát változatlanul a Coca-Cola vezeti, amely egyike annak a tucatnyi amerikai cégnek, amelyek az első 15-be bekerülhettek. A márkaversenyben általában is az amerikai cégek dominálnak, hiszen az első száz pozíció felét ezek foglalják el.
A legnagyobb nyereséget a francia luxuscikk gyártó cég, a Louis Vuitton könyvelhette el, hiszen a tavalyi 44-ik helyről a 18-ra ugrott, s a márka értéke jelenleg meghaladja a 16 milliárd dollárt. Rajta kívül nagy nyertesek azok a cégek, amelyek a lista első felébe úgy kerültek be, hogy tavaly még nem is szerepeltek a rangsorban: az amerikai UPS gyorsposta szolgálat, és Google internetes keresőrendszer, illetve a svájci Novartis gyógyszerkonszern.
A világ legértékesebb márkái a BusinessWeek szerint (milliárd dollár)
Rang 2005 | Rang 2004 | Cég | Brand érték 2005 | Brand érték 2004 | Változás mértéke | Ország |
1 | 1 | Coca-Cola | 67,525 | 67,394 | 0% | USA |
2 | 2 | Microsoft | 59,941 | 61,372 | –2% | USA |
3 | 3 | IBM | 53,376 | 53,791 | –1% | USA |
4 | 4 | General Electric | 46,996 | 44,111 | 7% | USA |
5 | 5 | Intel | 35,588 | 33,499 | 6% | USA |
6 | 8 | Nokia | 26,452 | 24,041 | 10% | Finnország |
7 | 6 | Disney | 26,441 | 27,113 | –2% | USA |
8 | 7 | McDonald’s | 26,014 | 25,001 | 4% | USA |
9 | 9 | Toyota | 24,837 | 22,673 | 10% | Japán |
10 | 10 | Marlboro | 21,189 | 22,128 | –4% | USA |
11 | 11 | Mercedes-Benz | 20,006 | 21,331 | –6% | Németország |
12 | 13 | Citi | 19,967 | 19,971 | 0% | USA |
13 | 12 | Hewlett-Packard | 18,866 | 20,978 | 10% | USA |
14 | 14 | American Express | 18,559 | 17,683 | 5% | USA |
15 | 15 | Gillette | 17,534 | 16,723 | 5% | USA |