A Yahoo bevásárolt Alibabánál

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kínai internetes kiskereskedelmi cég, az Alibaba.com stratégiai partnerséget kötött a Yahoo-val, amely így jelentős befolyáshoz jutott a világ legnagyobb potenciális online piacán.

A Yahoo megérkezett Kínába. Buy and sell
© alibaba.com
A Yahoo internetes tartalomszolgáltató óriás egymilliárd dollárért megvásárolta a kínai Alibaba.com részvényeinek 40 százalékát, s ezzel együtt a szavazati jogok 35 százalékát – jelentette be a két cég. Az internetes elérését nevében hordozó kínai cég nem csak az online kereskedelemben szerzett vezető pozíciót, hanem a Taobao.com weboldallal az aukciós üzletben is igen jelentős pozíciói vannak.

A kétezer embert foglalkoztató kelet-kínai Hang-csou-ban működő cég AliPay rendszerén keresztül hazai piacán az online fizetési szolgáltatásokban is a vezetők közé tartozik, s erős konkurenciája az országban már szintén megtelepedett eBay által működtetett PayPal-nak. Az egymilliárd dolláros tőkeinjekció után az Alibaba.com tulajdonosai a cég további erősödésére számítanak.