A jelenleg netezők döntő többsége (80%) már három évnél régebben használja a világhálót, a penetráció növekedése pedig mindössze 8%-os volt 2004-ben. Az eMarketer jelentése szerint nem véletlen, hogy a városi internet-használókat választotta kutatása célpontjául az Új-Delhiben székelő JuxtConsult, amikor 2005 áprilisában 30 ezer fős mintán felmérést végzett a webhasználati szokásokról. Az eredmények szerint India városaiban összesen 22,7 millióan interneteznek, közülük 17,5 millióan rendszeresen, 5,2 millióan pedig esetenként. Azon kevesek, akiknek van internet-hozzáférésük, igen intenzíven használják is azt. A felmérés szerint mindössze 15% azok aránya, akik a napi rendszerességnél ritkábban lépnek fel a világhálóra, míg a válaszadók 38%-a napi öt alkalomnál is többször. A rendszeres internetezők által interneten eltöltött órák száma is jelentős.
A megkérdezettek fele valamilyen üzleti tevékenységet folytat, míg egyötödük tanuló. A válaszadók vásárlóereje igen nagy, háromnegyedük autóval, felük pedig hitelkártyával is rendelkezik. Közel ötven százalék a 19-30 éves korosztályba tartozók aránya, további 22% nem idősebb negyven évesnél, míg a 18 év alatti felhasználók száma igen alacsony (3%).
Kialakult tehát Indiában egy olyan szűk réteg (mely a városi lakosságnak is mindössze 9%-át teszi ki), akik tudatosan és sokat használják az internetet, miközben az egész lakosságra vetítve a már említett hihetetlenül alacsony, 2%-os penetrációt rögzíthetjük. Ez még a Kínával (7,2%) való összevetésben is jelentős lemaradást tükröz, nem is beszélve például az Egyesült Államokban (60,6%), Japánban (57,2%) vagy a Dél-Koreában (65,6%) mérhető adatokról. India, az IT piac egyik jelentős szereplője tehát jelentős hátrányban van az internetpenetrációt illetően, és ez valószínűleg így is marad, bár az eMarketer becslése szerint a növekedési ütem a 20%-ot is meghaladhatja a következő években.