A Skype a kínai piacon tartaná el magát

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Skype európai internetes telefonszolgáltató összefogott a kínai Tom Online portállal, közös kockázatot vállalva egy prémium szolgáltatásrendszer kialakítására.

A két szolgáltató vállalkozásában, amely egy tavaly létrejött együttműködést helyezett formális keretek közé - a Tom Online részesedése 51 százalék - írja a Financial Times. A megállapodás konkrét összegét egyik fél sem fedte fel. Az együttműködés létrehozása óta a Skype 3,1 millió új ügyfélre tett szert Kínában, s ezzel a luxemburgi székhelyű vállalat harmadik legnagyobb piacává vált Kína, az Egyesült Államok és Tajvan után.

A Skype szoftver, mely számítógépek közti ingyenes telefonálást tesz lehetővé jelenleg 51 millió regisztrált felhasználót számlál, melyek közül 27 millió aktívan használja is a netes telefont.

A két cég közti együttműködés fő célja, olyan prémium szolgáltatások bevezetése a kínai telekommunikációs piacra, mint az Európában már elterjedt SkypeOut, mely lehetővé teszi a világhálón keresztül telefonálóknak, hogy hagyományos vagy mobilkészüléket is feltárcsázzanak a jelenlegi telefonköltségek töredékéért. Az azonban ma még nem ismert, hogyan s miként kerekedhetnek felül a kínai megszorításokon a partnerek.

A Skype kínai terjeszkedéséhez és a SkypeOut ottani bevezetéséhez szükség lesz a kínai állami telefontársaság jóváhagyására is. Az ingyenes internetes telefonálás fenntartását egyenlőre kétmillió prémiumszolgáltatást igénybe vevő felhasználótól befolyó bevételekből finanszírozzák.

A cég nem hozza nyilvánosságra pénzügyi mérlegeit, de elemzők számításai szerint, egy átlagos prémium előfizető évi 50 eurót hagy a Skypenál, melyből a társaságnak évente 100 millió euró körüli bevétele származik.