„A vizsgált modellek csaknem 90 százaléka körbetekintés terén elmarad egy 1973-as BMW modelltől” - vélekedett az ADAC. Lényegesen nőtt annak kockázata, hogy a vezető bekanyarodáskor, sávváltáskor vagy parkoláskor nem vesz észre más járműveket, gyalogosokat.
„A tipikus veszélyhelyzetekben végzett vizsgálatokon a Lexus RX 400h, az 1-es BMW és a háromajtós Mitsubishi Colt bizonyult a sereghajtónak. Ezzel szemben teszt-győztes volt a Citroen C 5 Kombi beparkolási manőverekben, a Mercedes CL a sávváltásban, a bekanyarodás tesztelésekor pedig a Renault Espace került
az élre.
Az autóból belátható teret csökkentő tényezők között a magasabban elhelyezett törésvédelmi megoldásokat, az aerodinamikai felszereléseket és mindenekelőtt a designt kifogásolták a bírálók. Az autóipar által A -, B - és C - oszlopnak nevezett ablakkeretek szélessége egyre növekszik. Ez erősíti a kocsiban tartózkodók biztonságát, viszont korlátozza a látómezőt.
„A kocsiból való kitekintést rontják a magasra emelt farrészek és az, hogy az első szélvédőket egyre erősebben bedöntik” - bíráltak tovább az ADAC tesztelői, hozzátéve, hogy számos fejtámasz is korlátozza a kilátást.
Az ADAC véleménye szerint a Citroen- és Renault-modellek teszt-győzelme azt bizonyítja, hogy a passzív védelemnek és a látómező nagyságának nem kell ellentmondásban állnia, mint ahogyan azt az említett modellek törésteszteken szerzett kiváló eredményei is bizonyítják.
A tesztelők a kocsiból való kitekintést egy, a vezetőülésből készült 360 fokos panorámafotó alapján vizsgálták.