Steven Spielberg. Homo ludens © AP |
Az EA Los Angeles-i stúdiója idén kezdi Spielberggel az együttműködést, amelynek során a rendező közvetlenül fejlesztői csapattal fog együtt dolgozni. Ettől azt remélik, hogy a kalandtörténetek nagy mesélőjének sajátos szemléletmódját a játékosok viszontláthatják az EA új termékeinek koncepciójában, designjában, történetében és művészi megjelenésében is. A megegyezés pénzügyi kereteit nem hozták nyilvánosságra.
Spielberg természetesen áradozott új partneréről és termékeiről, de a videojáték-ipar fejlődését nézve azért van igazság abban, amit mondott: „Már évek óta játszom EA játékokkal, és az interaktív szórakoztatás remekeinek tartom őket. A játékpiac szűk iparágból a szórakoztatóipar igen jelentős, kreatív zászlóshajójává vált.” Larry Probst, az EA elnök-vezérigazgatója persze nem maradt adósa, amikor Spielberget egyszerűen a világ legnagyobb rendezőjének nyilvánította, majd meg is magyarázta, hogy neki miért éri meg vele dolgozni: “Egyedülálló érzéke van a játékokhoz és ahhoz, hogy a játékosokat az izgalmas akciók és különleges karakterek fantasztikus világába kalauzolja el.” Márpedig eddig éppen ebben állt az EA biznisze.
Az EALA – azaz a fejlesztőcég Los Angeles-i részlege – a kreatív játékfejlesztők és a fejlesztői munka központjává kíván válni Dél-Kaliforniában, amihez az Oscar-díjas rendező segítsége igen jól jön. A stúdió eddig – többek között – olyan neves játékok szülőhelye volt, mint a Medal of Honor, Command & Conquer valamint a Gyűrűk Ura.
A szintén Kaliforniában lévő redwoodi cégközpontban sokat remélnek a Spielberg-féle fejlesztésektől, de nem ezen áll vagy bukik a cég sorsa, hiszen tavaly közel 3 milliárd dollár értékű terméket adtak el, s egy évvel korábban már 27 különféle játékuk volt, amelyből több mint egymillió darabot értékesítettek a világon.