Az internetet használó, s legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 27 százaléka (az összes cég 22 százaléka) rendelt meg terméket, vagy szolgáltatást 2004-ben a világhálón keresztül. A nemzetközi tendenciákkal összhangban a hálón jóval kevesebb társaság (az internetes kapcsolatot használók 15, az összes cég 12 százaléka) értékesítette termékeit vagy szolgáltatásait 2004-ben, mint amennyien e-beszerzést alkalmaztak.
Tavaly tovább nőtt az e-kereskedelemben résztvevők aránya. Az év közepén az internetező cégek 33 százaléka jelzett e-beszerzést, 20 százalékuk pedig, hogy értékesít is a hálón.
A pénzügyi tevékenység, az ingatlanügyletek, a gazdasági szolgáltatási szektor cégei 2004-ben az átlagosnál nagyobb arányban (35 százalék) használták az internetet termékek vagy szolgáltatások megrendelésére, mint a többi szektorban működő vállalatok. Interneten keresztüli megrendeléseket 2004-ben a feldolgozóipar illetve a szállítás, raktározás, posta és távközlési szektorokban tevékenykedő cégek az átlagosnál nagyobb (21, illetve 26 százalék), az építőipari cégek pedig átlagosnál kisebb arányban (5 százalék) kaptak.
Az internetes beszerzések összes beszerzésen belüli aránya az érintett cégek 38 százalékánál kevesebb volt, mint 1 százalék és csak 13 százaléknál volt magasabb, mint 10 százalék, míg az értékesítés esetében ugyanezek az arányok 23, illetve 24 százalék.
Az internetes beszerzéseket végző cégek 58 százaléka, úgy gondolja, hogy a következő évben nem változik majd webes beszerzéseinek aránya. A válaszadók 38 százaléka számít kis mértékű, 3 százaléka pedig jelentős növekedésre. Az interneten is értékesítő cégek legnagyobb része, 47 százaléka szerint a következő 12 hónapban nem várható az internetes értékesítések összes árbevételen belüli változása. A cégek 42 százaléka viszont az arány kismértékű emelkedésére számít.
Tavaly tovább nőtt az e-kereskedelemben résztvevők aránya. Az év közepén az internetező cégek 33 százaléka jelzett e-beszerzést, 20 százalékuk pedig, hogy értékesít is a hálón.
A pénzügyi tevékenység, az ingatlanügyletek, a gazdasági szolgáltatási szektor cégei 2004-ben az átlagosnál nagyobb arányban (35 százalék) használták az internetet termékek vagy szolgáltatások megrendelésére, mint a többi szektorban működő vállalatok. Interneten keresztüli megrendeléseket 2004-ben a feldolgozóipar illetve a szállítás, raktározás, posta és távközlési szektorokban tevékenykedő cégek az átlagosnál nagyobb (21, illetve 26 százalék), az építőipari cégek pedig átlagosnál kisebb arányban (5 százalék) kaptak.
Az internetes beszerzések összes beszerzésen belüli aránya az érintett cégek 38 százalékánál kevesebb volt, mint 1 százalék és csak 13 százaléknál volt magasabb, mint 10 százalék, míg az értékesítés esetében ugyanezek az arányok 23, illetve 24 százalék.
Az internetes beszerzéseket végző cégek 58 százaléka, úgy gondolja, hogy a következő évben nem változik majd webes beszerzéseinek aránya. A válaszadók 38 százaléka számít kis mértékű, 3 százaléka pedig jelentős növekedésre. Az interneten is értékesítő cégek legnagyobb része, 47 százaléka szerint a következő 12 hónapban nem várható az internetes értékesítések összes árbevételen belüli változása. A cégek 42 százaléka viszont az arány kismértékű emelkedésére számít.