A felmérés során 15 különböző médiacsatorna használati kultúráját vizsgálták, többek között a tévézést, az internethasználatot, könyvolvasást, chatelést, stb. A vezető médiacsatorna a televízió. Maga a készülék is a legtöbb háztartásban kiemelt helyet foglal el a lakásberendezésben. A második helyet viszont már a számítógép-használat foglalja el. Érdekesség, hogy a médiahasználattal töltött idő egyharmadában egyszerre kettő, vagy több médiumra is figyelnek egyszerre, vagyis (többségében) egyszerre tévéznek és interneteznek.
Egy 1994-es felmérés szerint az átlagos médiafogyasztás napi hét óra és 15 perc volt, 2005 elején 8 óra 11 perc, a legfrissebb felmérés pedig kilenc órát mutatott. Ez nyugodtan hívható növekvő tendenciának, bár ha belegondolunk a médiacsatornák mennyiségének növekedésébe, talán nem is olyan szignifikáns. Nyilván egész egyszerűen nem növelhető bizonyos mérték fölé a fogyasztás, hiszen így is több mint az alvásidő.
A tanulmány megállapításaiban sok csalóka elem van, hiszen figyeli a mobilhasználatot is, és emiatt a nem otthoni, nem munkahelyi fogyasztás is relatíve magas, sőt, így szerepelhet egyáltalán kimutatható módon az autóban végrehajtott kommunikáció. Ez félrevezető lehet.
A felmérést az indianai Ball State Egyetemen végezték, viszonylag kicsi, 400 fős mintán, amely nem tekinthető reprezentatívnak.