A Coldplay zenekar plakátja. Az EMI szárnyalni akar © EMI Music |
A nagy német szoftvercég, az SAP AG rendszerét, a mySAP ERP-t választották a Coldplayt, Norah Jonest és Robbie Williamst képviselő cég üzleti folyamatainak optimalizálására. Ez azt jelenti, hogy a regionális és globális üzleti folyamatok pontosabb elemzésével, és az új termékek és új üzleti modellek gyorsabb bevezetésével az EMI sikeresebben alkalmazkodhat közvetlen ügyfelei és a fogyasztók változó igényeihez.
A pénzügyi és értékesítési folyamatokat összehangoló, az átláthatóságot fokozó és a globális jelentéskészítés hatékonyságát javító mySAP ERP megoldás több régi rendszert vált ki a számvitel, a beszerzés, a rendelések rögzítése és a pénzügyi beszámolókészítés területén. A globális projekt első, britanniai és írországi szakasza már tavaly lezárult, s jelenleg Japánban dolgoznak a rendszer bevezetésén. A globális munka még legalább 3-5 évig tart.
„Gyökeresen átalakul a szórakoztatóipar, és mi szeretnénk lépést tartani a fejlődéssel, hogy ki tudjuk aknázni az új értékesítési és disztribúciós csatornák lehetőségeit" – mondta el Andrew Hickey, az EMI Music műszaki vezérigazgató-helyettese. Az EMI Music jól halad üzleti tevékenysége átalakításával, amire azért kényszerült, mert alkalmazkodnia kell a mindinkább az internetre, mobiltelefonokra és hordozható médialejátszókra épülő digitális piachoz. A regionális és globális kiskereskedők által kiszolgált ügyfélkör egyre összetettebb jellege miatt a vállalatnak gyorsabb információelemzésre és nagyobb rugalmasságra van szüksége az új terméktípusok és üzleti modellek lehetőségeinek kihasználásához is.