A kis- és középvállalatok vállalatirányítási rendszereket vesznek

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az IDC piackutató cég adatai szerint 2004-ben a teljes IT költések 54 százaléka a kis- és középvállalati szektorból származott. Az AMR Research kutatása pedig e szegmensben tavaly 41 százalékos növekedést jelzett.

Az IDC 2005 októberi adatai szerint Nyugat-Európában a vállalatok 99 százaléka az 1-99 főt foglalkoztatók körébe esik, és számuk eléri a 14 milliót. Az IT költések terén azonban a 250-500 főt foglalkoztató és 20-250 millió euró bevételű cégek a legaktívabbak, ezek száma 125 ezer. Magyarországon az Oracle informatikai óriás definíciója szerint körülbelül 6-8000 kis- és középvállalat tevékenykedik, ezek közül 3-4000 olyan, amely a cégnek – amely többek között integrált vállalatirányítási, azaz ERP-rendszereket szállít – potenciális ügyfele lehet. „ A hazai piacra általánosan jellemző, hogy idén az EU támogatások felhívták a figyelmet az ERP-beszerzések előnyeire, illetve szükségességére, és lendületet adtak a kis- és középvállalati vásárlásoknak. Azonban az elbírálás és folyósítás meglehetősen nehézkes” – mondta Major Gábor, az Oracle Hungary üzleti alkalmazások igazgatója.

A társaság prognózisa szerint a kis- és középvállalati szektor számára informatikai megoldásokat szállító cégek körében a közeljövőben Magyarországon is erős konszolidáció fog lezajlani, és csak néhány jelentős szállító marad a piacon. Ezért a szektor beruházás előtt álló vállalatai számára fontos, hogy olyan rendszert vásároljanak, amelynek támogatása hosszú távon szavatolt.

Az erősáramú villanyszerelési anyagokat forgalmazó Eleketro Profi Kereskedelmi Kft. például három, alapvetően különböző, de szorosan összekapcsolódó üzleti folyamatokat alkalmazó területen – az értékesítésben, logisztikában és pénzügy-számvitelben – vezet be ERP-rendszert. „A hasonló méretű piaci szereplők közül egyre többen döntenek egy-egy jelentős informatikai fejlesztést célzó projekt elindítása mellett. A cél, hogy a hatékonyabb működés révén az üzletfelek elégedettebbek legyenek. Azonban az informatikai beruházásoktól sokszor elriasztják a cégeket a magas költségek, a projektek komplexitása, illetve a szervezetre gyakorolt hatásuk” – fejtette ki Rózsa Tamás ügyvezető igazgató.