Az NHH közleményében ismerteti: az idén a szélessávú internet-hozzáféréssel rendelkező előfizetők száma 92,5 százalékkal 482 ezerre nőtt. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSzF) vizsgálata során az NHH a szolgáltatók jelentős körénél hiányosságokat állapított meg. Az ÁSzF-ek csak alig 28 százaléka részletezte a szolgáltató egyoldalú szerződés-módosítása esetén az előfizetőt megillető jogokat, valamint az ÁSzF-ek több mint felében nem szerepeltek a rendszeres karbantartás feltételei és a szolgáltatók több mint felénél nem voltak megfelelőek a hibabejelentési, panaszkezelési dokumentumok.
A számhordozhatóság körülményeit vizsgálva kiderült, hogy a szolgáltatók ÁSzF-ei, valamint belső utasításai esetenként eltértek a vonatkozó kormányrendelet előírásaitól, illetve, hogy az ÁSzF nem, vagy nem kellő részletességgel tartalmazta a számhordozás szabályait. Az egyetemes postai szolgáltatások ellátásának megfelelőségét vizsgálva az NHH megállapította, hogy a Magyar Posta Rt. által nyújtott egyetemes postai szolgáltatás nem minden jogszabályi előírásnak felelt meg maradéktalanul.
Az NHH a vizsgálatok lezárulta után felszólította a szolgáltatókat a feltárt hiányosságok pótlására, a jogszabályokban előírtak betartására. A Nemzeti Hírközlési Hatóság közzétette 2006-os piacfelügyeleti tervét, amely a hatóság által már 2005-ben is vizsgált területek mellett kiegészült az elektronikus hírközlési szolgáltatások minőségi paraméterei vállalásának és azok betartásának ellenőrzésével, valamint az elektromágneses kompatibilitás vizsgálatával. Az NHH 2006. évi piacfelügyeleti terve a hatóság internetes oldalán (www.nhh.hu) olvasható.
A számhordozhatóság körülményeit vizsgálva kiderült, hogy a szolgáltatók ÁSzF-ei, valamint belső utasításai esetenként eltértek a vonatkozó kormányrendelet előírásaitól, illetve, hogy az ÁSzF nem, vagy nem kellő részletességgel tartalmazta a számhordozás szabályait. Az egyetemes postai szolgáltatások ellátásának megfelelőségét vizsgálva az NHH megállapította, hogy a Magyar Posta Rt. által nyújtott egyetemes postai szolgáltatás nem minden jogszabályi előírásnak felelt meg maradéktalanul.
Az NHH a vizsgálatok lezárulta után felszólította a szolgáltatókat a feltárt hiányosságok pótlására, a jogszabályokban előírtak betartására. A Nemzeti Hírközlési Hatóság közzétette 2006-os piacfelügyeleti tervét, amely a hatóság által már 2005-ben is vizsgált területek mellett kiegészült az elektronikus hírközlési szolgáltatások minőségi paraméterei vállalásának és azok betartásának ellenőrzésével, valamint az elektromágneses kompatibilitás vizsgálatával. Az NHH 2006. évi piacfelügyeleti terve a hatóság internetes oldalán (www.nhh.hu) olvasható.